بررسی مسائل و مشکلات آب کشاورزی با حضور فرماندار و رئیس اداره...

بمنظور بررسی مسائل و مشکلات آب کشاورزی روستاهای هیزان، نولی و ایستی باغچه از توابع بخش انگوت شهرستان گرمی، نشست هم اندیشی با حضور جمعی از بهره برداران بخش کشاورزی و اهالی روستاهای فوق الذکر و فرماندار و روسای ادارات آب و فاضلاب، جهاد کشاورزی و اداره منابع آب شهرستان گرمی برگزار گردید.

فرماندار شهرستان گرمی در این نشست از آب بعنوان یک کالای استراتژیک یاد کرد و گفت: آب هیچگونه جایگزینی ندارد و باید این نعمت خدادادی را قدر بدانیم و از آن محافظت کنیم .

مهندس علی بهشتی با بیان اینکه بیش از ۹۲ درصد منابع آبی کشور در بخش کشاورزی مصرف می گردد نکاتی را به سازمان جهاد کشاورزی در خصوص اصلاح الگوی مصرف آب و تغییر الگوی کشت یاد آور شد و افزود: با انجام مطالعات لازم در خصوص بکار گیری روش های نوین آبیاری و انتخاب الگوی کشت گونه های کم آب طلب و متناسب با اقلیم منطقه اهتمام داشته باشند .

فرماندار شهرستان گرمی خطاب به شرکت آب و فاضلاب نیز بیان کرد: تامین آب شرب و بهداشتی روستاها از اولویت های شهرستان می باشد و از آنان خواست در راستای تامین آب مطمئن برای روستاهای منطقه تمام تلاش خود را بکار گیرند .

مهندس بهشتی با اشاره به رهاسازی آب سد سبلان، از اقدامات شرکت آب منطقه ای اردبیل در رهاسازی آب از سد سبلان برای بهره مندی کشاورزان منطقه تشکر و قدر دانی نمود .

رئیس اداره منابع آ‌ب شهرستان گرمی نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از عملکرد شرکت آب منطقه ای اردبیل در حوزه منابع آبی شهرستان گرمی گفت: شرکت آب منطقه ای اردبیل با اجرای سدهای عمارت و تازه کند بالغ بر ۴۳۰۰ میلیارد ریال در این بخش هزینه نموده که با بهره برداری از این سدها تحول عظیمی را در منطقه شاهد خواهیم بود .

مهندس رضا بدرزاده نسبت به تشریح وضعیت منابع آبی و پیامدهای بحران آب در منطقه پرداخت و افزود: متاسفانه در سال آبی ۹۹_۹۸ محدوده مطالعاتی مغان در مقایسه با میانگین بلند مدت بارندگی بیش از ۳۰ درصد کاهش بارندگی داشته است .

وی رسالت شرکت آب منطقه ای اردبیل و بتبع آن اداره منابع آب شهرستان گرمی را حفاظت کمی و کیفی از منابع آب عنوان کرد و تصریح کرد: آب امانتی است برای نسل های آینده و ما باید با صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف از آن محافظت نمائیم .

در پایان این نشست پس از شنیدن مسائل و مشکلات اهالی بر ارائه راهکارهای برون رفت از مشکلات آبی شهرستان تاکید شد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات