بازدید مهندس سهرابی مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از واحدهای احداثی طرح ویژه مسکن روستایی

بازدید مهندس سهرابی مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از واحدهای احداثی طرح ویژه مسکن روستایی


به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان قم ، آقایان مهندس سهرابی مدیرکل مسکن روستایی دفتر مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی , مهندس بلدی مدیرکل بنیاد مسکن استان, ملا اسماعیلی معاون بازسازی و مسکن روستایی استان از پروژه های 60 واحدی روستای طایقان و واحدهای احداثی طرح ویژه مسکن روستایی در روستاهای خدیجه خاتون , خلج آباد , صرم و خورآباد از توابع بخش های سلفچگان و کهک بازدید نمودند.
ابتدا مهندس بلدی گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص پروژه های مسکونی مقاوم سازی شده از محل طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی ارائه نمود و گفت: مقاوم سازی و بهسازی مسکن روستایی یکی از کارکردهای اصلی بنیاد مسکن است.
وی تسریع کرد: از سال 84 تا کنون 9100 واحد از محل تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی بهرمند و مقاوم سازی شده است.
سپس مهندس سهرابی مدیرکل مسکن روستایی بر توجه جدی به درجا سازی و تخریب و نوسازی واحدهای متروکه و بلااستفاده موجود در روستاها در جهت حفظ بافت روستاها تاکید کرد و گفت : ضوابط مهندسی و نظارت بر بهسازی و بازسازی بافت های فرسوده روستایی از جمله اولویت های اصلی در بنیاد مسکن است که همواره بر آن تاکید می شود.
وی گفت: باید الزامات فنی در مقررات بناهای ساختمانی خصوصی و دولتی رعایت شود اکنون روستاها به عنوان الگویی در رعایت آموزه های فنی مطرح هستند و بسیاری از خانه های ایمن و مستحکم که در مناطق روستایی ساخته می شود از شهرها نیز جلوتر است.
لازم به ذکر است در پایان جلسه ای با حضور ایشان , مدیرکل بنیاد, معاونین , سرپرستان دفاتر نمایندگی بخش ها و کارشناسان مرتبط در خصوص بررسی تفاهم نامه احداث 1000 واحد مسکن محرومین در سالن جلسات بنیاد تشکیل گردید.

لینک اصل خبر در سایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم

    منبع خبر

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات