حضور مدیرکل بنیاد مسکن استان قم در برنامه رادیویی مردم و مسئولین

حضور مدیرکل بنیاد مسکن استان قم در برنامه رادیویی مردم و مسئولین


به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان قم ، مصاحبه رادیویی مدیرکل بنیاد مسکن استان در برنامه مردم و مسئولان در مرکز صدا و سیمای قم برگزارگردید.
ابتدا در این مصاحبه مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم در خصوص اجرای طرح هادی در استان گفت: اجرای طرح هادی روستایی با انگیزه بهسازی محیط روستایی و ارتقاء بهداشت ، هدفمند نمودن ساخت وسازها ، تسهیل در عبور و مرور و ایجاد بستر توسعه همه جانبه و تسهیل در ارایه خدمات دیگر دستگاههای اجرایی کشور صورت می گیرد.
وی گفت: مهم ترین اهداف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی, بازسازی و بهسازی و همچنین بازنگری طرح هادی روستاها است , که این طرح افق و چشم انداز 10 ساله دارد و برای اجرای این طرح از اعتبارات ملی , استانی وداخلی هزینه می شود, که هر ده سال یک بار، به دلایلی از جمله افزایش جمعیت برخی روستاها، در اجرای این طرح بازنگری می شود.
ایشان گفت: تا کنون در 132 روستای استان طرح هادی اجرا و برای 151 روستا هم طرح هادی تهیه گردیه است.
از دیگر فعالیت های بنیاد مسکن در قم تملک واگذار مسکن روستایی است که متناسب با رشد جمعیت روستا با تملک و آماده سازی در اختیار روستائیان قرار می گیرد و خوشبختانه مشکلی در واگذاری زمین نداریم.
مدیرکل بنیاد مسکن در خصوص بافت فرسوده در استان اضافه کرد: با توجه به زلزله خیز بودن استان, تفاهم‌نامه‌ای برای مشارکت دستگاه‌های ذیربط در ساخت واحدهای مسکونی در بافت فرسوده آماده ‌شده که در صورت اجرایی شدن بنیاد مسکن به صورت جدی جهت نوسازی بافت فرسوده شهری قم اقدام خواهد نمود.
وی همچنین در خصوص طرح اقدام ملی مسکن در  استان گفت: این طرح ارزشمند از اقدامات بسیار بزرگ و کم نظیر دولت می باشد. که با همکاری راه و شهرسازی انجام می شود. در این طرح واحدهای مسکونی با قیمت تمام شده برای اقشارکم درآمد احداث و به آنها واگذار می گردد.
مهندس بلدی با توجه به درخواست های روز افزون مردم جهت خانه دار شدن و با اشاره به اهداف کلان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت خدمات رسانی به جامعه هدف و خانواده های ضعیف گفت: این بنیاد آمادگی دارد در صورت تأمین زمین مناسب نسبت به ساخت و ساز برای اقشار کم درآمد بر اساس نیاز استان اقدام نماید.
وی گفت: تاکنون حدود 1850 نفر از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن برای تشکیل پرونده و احراز هویت دعوت و تاکنون 1300 نفر تأیید شده‌اند.
وی از طرح تأمین 1000 واحد مسکن محرومین در استان قم خبر داد و گفت: تفاهمنامه ای اخیراً با حضور دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس برنامه بودجه و مهندس تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور , در محل استانداری قم به امضاء رسید. که این تفاهم نامه در راستای تأمین مسکن برای خانوارهای نیازمند و فاقد سرپناه مناسب درسطح روستاها و شهرهای استان قم, بین سازمان برنامه و بودجه کشور , بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری قم منعقد گردید.
هدف این تفاهم نامه ساخت 1000 واحد مسکونی با متوسط مساحت 60 متر مربع می باشد که جامعه هدف آن خانوارهای کم درآمد , آسیب پذیر در مناطق روستایی و شهرهای دارای ظرفیت استقرار دائم جمعیت شامل خانوارهای دارای واحدهای مسکونی غیر مقاوم و در معرض خطر وخانوارهای محروم فاقد مسکن مناسب می باشند.
لازم به ذکر است  مدیرکل بنیاد مسکن استان در این برنامه رادیویی به سئوالات شهروندان گرامی در زمینه های مختلف پاسخ داد.

لینک اصل خبر در سایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم

    منبع خبر

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات