بهره برداری از مسیر دسترسی آرامگاه فردوسی به کهن دژ طی ۱۴۰ روز

بهره برداری از مسیر دسترسی آرامگاه فردوسی به کهن دژ طی ۱۴۰ روز

بهره برداری از مسیر دسترسی آرامگاه فردوسی به کهن دژ طی ۱۴۰ روز

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، خلیل الله کاظمی امروز در مراسم افتتاح فاز سه جلوخان آرامگاه فردوسی و آغاز عملیات اجرایی احداث مسیر دسترسی آرامگاه فردوسی به کهن دژ که با حضور شهردارمشهد، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری برگزار شد افزود: طی توافق با میراث فرهنگی مقررشد که جلوخان آرامگاه فردوسی ساماندهی شود.
وی اضافه کرد: بر همین اساس آذرماه سال ۹۷ اولین فاز عملیاتی جلوخان آغاز و اردیبهشت ۹۸ به بهره‌ برداری رسید، همزمان با افتتاح فاز اول عملیات اجرایی، فاز دوم نیز با روزشمار ۱۰۰ روزه شروع شد.
وی با بیان این که با افتتاح فاز دو، عملیات آخرین فاز به مساحت ۴هکتار نیز در نیمه دوم سال ۹۸ آغاز شد اظهار کرد: عملیات اجرایی این فاز نیز طبق زمانبندی پایان اسفندماه سال گذشته به پایان رسیده و پروژه آماده بهره برداری بود که افتتاحیه آن به علت کرونا به تاخیر افتاد.
کاظمی ادامه داد: در مجموع برای هر سه فاز ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است که در فاز سوم، ۲ هکتار فضای سبز، دو هکتار پارکینگ، ایستگاه اتوبوس و تاکسی نیز جانمایی شد.
معاون عمران حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: ساماندهی فاز سوم پیش خوان آرامگاه فردوسی در مساحتی حدود ۴ هکتار دارای پارکینگ با ظرفیت ۵۰۰ خودرو، ایستگاه اتوبوس و تاکسی، باهزینه حدود ۱۲ میلیارد تومان و انجام ۱۱۰۰۰ مترمربع سنگفرش، ۷۰۰۰ متر مربع فضای سبز، دو عدد آبنما و ۵۰۰۰ متر مربع اصلاح هندسی مسیر سواره اجرا شده است.
وی اضافه کرد: به دلیل تاریخی بودن این مکان کار در این محدوده سخت است و عملیات باید دستی و بدون وسایل سنگین انجام شود.
وی گفت: در کنار افتتاح فاز سوم ساماندهی جلوخان فردوسی امروز همچنین مراسم کلنگ زنی مسیر کهن دژ را شاهد بودیم که در فاز یک به طول ۹۲۰ متر اجرایی می‌شود، مدت این پروژه۱۴۰ روز و اعتبار آن ۶ میلیارد تومان است.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات