برای 1940 کیلومتر از رودخانه‌های اردبیل سند مالکیت صادر می‌شود

برای 1940 کیلومتر از رودخانه‌های اردبیل سند مالکیت صادر می‌شود

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در این جلسه با اشاره به رویکرد جدید شرکت در زمینه شفافیت در فعالیت‌ها و صیانت از انفال گفت: بر اساس اصل 45 قانون اساسی، تمامی بستر رودخانه‌ها و منابع آبی در اختیار حکومت اسلامی بوده و انفال محسوب می‌شوند و در قانون توزیع عادلانه آب در ماده یک ضمن تصریح بر اصل 45 قانون اساسی و همچنین ماده 2 قانون تعیین و نگهداری از بستر منابع آبی، صیانت و تولیت آن بر عهده شرکت آب منطقه‌ای است که بر همین اساس و در اجرای قانون، آزادسازی‌های انجام شده اخیر در بستر منابع آبی از جمله رودخانه‌ها انجام شده است.
عباس جنگی مرنی افزود: در اجرای مقررات و قوانین حاکم از هرگونه دخل و تصرفات غیرقانونی  جلوگیری می‌شود که این امر مهم در تمامی اموال غیرمنقول دولتی مستلزم اقدامات ثبتی از جمله جانمایی املاک دولتی و کاداستر و اخذ اسناد مالکیت با همکاری ادارات ثبت اسناد و املاک میسر خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل همچنین در ادامه این جلسه اظهار داشت: حدود یک هزار و 940 کیلومتر از رودخانه‌های استان به‌صورت اطلاعات نقشه‌ای به اداره کل ثبت اسناد و املاک جهت جانمایی ارسال شده است که انتظار می‌رود اقدامات لازم جهت صدور سند مالکیت انجام پذیرد.
وی تصریح کرد: در سطح استان حدود 10 سد بزرگ و 50 سد کوچک وجود دارد که بایستی اسناد مالکیت آنها با پیگیری همکاران شرکت آب منطقه‌ای اردبیل و با همکاری اداره کل ثبت اسناد استان صادر شود.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان نیز در این جلسه ضمن قدردانی از اقدامات شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در راستای اجرای قانون جامع حدنگار، در خصوص اهمیت اجرای این قانون نسبت به اموال و املاک باقیمانده با توجه به ضرورت امر و تاثیر آن در زیرساخت‌های توسعه استان با توجه به نامگذاری سال با عنوین سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری تاکید کرد.
"رحیم محمدی" همچنین آمادگی خود را برای همکاری بیشتر نسبت به صدور اسناد مالکیت اموال و دارایی‌های شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اعلام کرد.
در ادامه این جلسه مقرر شد با توجه به جانمایی نقشه‌های یک هزار و 940 کیلومتر از رودخانه‌های استان در سیستم کاداستر، اداره کل ثبت اسناد نسبت به تثبیت و صدور اسناد مالکیت آن اقدام کند.
همچنین در ادامه مقرر شد برنامه زمانبندی ماهانه به منظور هماهنگی و همکاری در جهت جانمایی، تثبیت و صدور اسناد مالکیت سایر اموال و املاک شرکت آب منطقه‌ای و نیز اجرای قانون جامع حدنگار با همکاری طرفین تنظیم و عملیاتی شود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات