استاندار چهارمحال و بختیاری: هیچ یک از پروژه های مهم راه و شهرسازی در استان مشکل اعتبار ندارند

استاندار چهارمحال و بختیاری: هیچ یک از پروژه های مهم راه و شهرسازی در استان مشکل اعتبار ندارند

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان، اقبال عباسی با اعلام این مطلب افزود: البته جذب اعتباراتی که پیگیری شده است، عزم جدی و کار شبانه روزی مدیران و مساعدت مدیران بالادستی را می طلبد.
وی با اشاره به پروژه راه آهن استان، تکمیل آن را نیازمند ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار دانست و ادامه داد: از این مبلغ، ۲۵۰ میلیارد تومان آن جذب شده و مابقی نیز خوشبختانه در دیدار اخیر به همراه مجمع نمایندگان استان با رئیس سازمان برنامه و بودجه رایزنی شده و در سفر آتی دکتر نوبخت به استان نهایی و اعلام خواهد شد.
استاندار در خصوص تکمیل آزادراه های مهم استان نیز گفت: محور شهرکرد-بروجن با تملک اراضی باقیمانده، در حال انجام است و انتظار میرود حوزه زیرساخت بعنوان مجری طرح با جدیت و توان بیشتر نظارت کند تا پروژه در زمان مقرر به اتمام برسد و در محور بروجن لردگان هم اعتبار تکمیلی تخصیص یافته و به سرعت انجام خواهد شد اما بدلیل اینکه این آزادراه، مرکز کشور را به بندر متصل می کند، نیاز است ادامه آن از ایذه به سمت خوزستان نیز هرچه سریعتر اجرایی شود. محور شهرکرد –ناغان - ایذه به خوزستان هم اعتبار شهرکرد تا ناغان پیگیری و حل شده و مابقی آن تا ایذه نیزبا مشارکت بانکی از طریق ماده ۵۶ پیگیری و انجام می شود.
عباسی در بخش مسکن نیز از اختصاص ۲۰۰۰ واحد جدید با پیگیری و مساعدت رئیس سازمان برنامه و بودجه و همچنین رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به مسکن محرومین استان خبر داد و افزود: با احتساب ۲۴۴۰ واحدی که از قبل اختصاص یافته بود، جمعا ۴۴۴۰ واحد در بخش روستایی به مسکن محرومین اختصاص یافت.
استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص توسعه فرودگاه نیز، راه رونق پروازها در استان را، استقرار یک شرکت هواپیمایی با بیس شهرکرد عنوان کرد و ادامه داد: چون استقبال از پرواز در استان کم است شرکت ها مایل به پرواز در استان نیستند و در صورت اخذ مجوز یک شرکت ایرلاین در استان، هم پروازها رونق می گیرد و هم می توان با مهیا کردن زیرساخت های گردشگری و افزایش باند فرودگاه شهرکرد، این مشکل را نیز به کلی در استان حل نمود.
اقبال عباسی در پایان از معاون وزیر راه و شهرسازی و همچنین دلسوزان استان در پایتخت خواست با توجه به شرایط ویژه ای که وجود دارد همه تلاش خود را در زمینه توسعه استان بویژه توسعه زیرساخت ها بکار گیرند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختيارى

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختيارى

    اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختيارى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات