لزوم بازنگری در قراردادهای ۹۱ و ۹۲ ساخت مسکن مهر

لزوم بازنگری در قراردادهای ۹۱ و ۹۲ ساخت مسکن مهر

http://www.bananews.ir/رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان اینکه پروژه‌های مسکن مهر برای انبوه سازان سودآوری چندانی نداشته ‌است، گفت:دولت برای امضای قرارداد ساخت مسکن مهر سال ۹۱ و ۹۲ با انبوه‌سازان باید علاوه بر ارائه دلایل قانع کننده بابت عدم افزایش قیمت،شرایط کار را مورد بازنگری قرار دهند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ایرج رهبر در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سؤال که وزیر راه و شهرسازی به تازگی اعلام کرده هیچ افزایش قیمتی در ساخت مسکن مهر سال ۹۱ و ۹۲ نخواهیم داد و افزود: در حال حاضر ساخت مسکن مهر طبق قرارداد قبلی با متری ۳۰۰ هزار تومان ادامه دارد و هنوز هیچ قرارداد جدیدی با انبوه‌سازان بسته نشده است.

رهبر خاطر نشان کرد: چنانچه دولت بخواهد قرارداد جدیدی با انبوه‌سازان با همان قیمت قبلی ۳۰۰ هزار تومان امضاء کند باید آنالیز محاسبه ساخت ارائه کند تا ما نیز کار کارشناسی بابت ساخت متری ۳۰۰ هزار تومان را انجام دهیم.

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان افزود: دولت اگر شرایط کار مسکن مهر را تغییر دهد و هزینه‌هایی که قبلا قرار بود متقاضیان مسکن مهر بپردازند را از انبوه‌سازان درخواست نکند آن وقت می‌توان همانند گذشته به تعامل با دولت ادامه داد.

*دولت هزینه های بیمه و مالیات را از متقاضیان بگیرد

وی تصریح کرد: هزینه‌هایی را در قرارداد قبلی قرار بود متقاضیان بپردازند اما به عهده انبوه‌سازان قرار گرفت،مانند هزینه‌های بیمه، بیمه کیفیت و مالیات.امیدواریم دولت این هزینه‌ها را برعهده متقاضیان قرار دهد.

وی اظهار داشت: دولت باید این شرایط را بازنگری کند تا ساخت متری ۳۰۰ هزار تومان برای سال ۹۱ و ۹۲ برای انبوه‌سازان نیز توجیه‌پذیر باشد .

وی ادامه داد: در قرارداد سال ۹۰ مسکن مهر انبوه‌سازان سودی به آن شکل نداشتند و تنها با مدیریت بود که توانستند سود کنند.

رهبر تأکید کرد: نمی‌توان تورم، افزایش دستمزد کارگران و افزایش قیمت کالا را نادیده گرفت و قیمت ساخت را افزایش نداد.

 

 

    نظرات