تجهیز دو ایستگاه اصلی خط‌آهن جنوب به علائم الکتریکی با هدف افزایش ایمنی

تجهیز دو ایستگاه اصلی خط‌آهن جنوب به علائم الکتریکی با هدف افزایش ایمنی

مدیرکل ارتباطات و علائم الکتریکی راه آهن از اتمام عملیات نصب و راه اندازی تجهیزات علائم الکتریکی در دو ایستگاه مهم محور جنوب خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، نوذر ابراهیمی‌لامع اظهار داشت: برای تسهیل در امر سیر و حرکت و افزایش ایمنی و ظرفیت عبوری محور جنوب، پروژه نصب و راه اندازی تجهیزات علائم الکتریکی در حال اجراست که عملیات اجرایی این طرح در دو ایستگاه مهم تپه سفید و اسلامشهر واقع در ناحیه تهران به اتمام رسید.

وی افزود: پیش از این، ایستگاه‌های مذکور فاقد سیستم علائم بوده و با انجام این پروژه تحول مهمی در امر سیر و حرکت اداره کل راه آهن تهران و به تبع آن محور جنوب به وقوع خواهد پیوست.

ابراهیمی لامع اظهار کرد: عملیات نصب علائم الکتریکی در ایستگاه آپرین که از سال گذشته شروع شده است با پیشرفت ۷۵ درصدی در حال اجراست.همچنین عملیات نصب علائم الکتریکی ایستگاه شهریار که از شهریور امسال آغاز شده بود با پیشرفت ۲۰ درصدی در حال اجراست.

مدیرکل ارتباطات وعلائم الکتریکی راه آهن از انجام عملیات آزمایشی سیستم علائم ایستگاه آهودشت همزمان با میلاد امام رضا (ع) خبر داد و گفت: عملیات نصب سیستم مذکور از سال ۸۹ شروع شده و در راستای نوسازی سیستم قدیمی و برای افزایش ایمنی و ظرفیت عبوری ایستگاه و نیز تسهیل در امر سیرو حرکت، سیستم جدید در سرویس بهره برداری قرار گرفت.

بنابراین گزارش همچنین عملیات نوسازی ایستگاه بامدژ با پیشرفت ۷۰ درصدی در حال انجام بوده و به زودی عملیات ایستگاههای میان آب- نظامیه- میاندشت- گرگر و خسروی نیز آغاز می‌شود.

 

 

    نظرات