بهره‌برداری از کنار گذر شرقی ایلام

بهره‌برداری از کنار گذر شرقی ایلام

http://www.bananews.irمدیرکل ساخت و توسعه منطقه ۶ از بازدید وزیر راه و شهرسازی و معاون وزیر از پروژه بزرگراه ۴ خطه کنارگذر شرقی ایلام خبر داد و گفت: با پیگیری‌ها و دستورات در رابطه با تسریع در عملیات اجرایی این پروژه، تا پایان سال جاری شاهد افتتاح این مسیر خواهیم بود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، ‌هاشم علی‌پورفاز ضمن اعلام این خبر، اظهار داشت: کنارگذر شرقی ایلام به طول ۱۱ کیلومتر دارای ۲ دستگاه تونل، هر کدام به طول ۲۲۰ متر و یک دستگاه پل غیرهم سطح است که با بهره‌برداری از آن ترافیک سنگین شهر ایلام که موجب معطلی زوار عتبات عالیات می شود، از میان خواهد رفت.

وی اعتبار این پروژه را بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال برآورد کرد و اظهار داشت: این مسیر به دلیل موقعیت خاص خود روزانه پذیرای خیل عظیم مشتاقان زیارت کربلای معلا است به همین دلیل با بهره برداری از این مسیر علاوه بر کاهش ترافیک، ایمنی مسیر نیز افزایش می‌یابد و از میزان تصادفات نیز تا حد چشمگیری کاسته خواهد شد.

علی‌پورفاز بهسازی مسیر ایلام-حمیل در قالب دو قطعه ۲۴ و ۵۳ کیلومتری را از دیگر پروژه های در دست اجرا در استان ایلام عنوان کرد و گفت: بهسازی این مسیر با هدف تعویض مسیر، اصلاح قوس‌های افقی و ترانشه‌ها و روکش آسفالت توپکا در دست انجام است.

 

 

    نظرات