کسب رتبه عالی گروه آمار شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی

گروه آمار شرکت آب منطقه ای استان موفق به کسب رتبه عالی در ارزیابی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خراسان رضوی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، در این ارزیابی که هر ساله توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بین دستگاه ها و سازمان های استان بر اساس شاخص های اعلامی در تدوین سالنامه آماری که مرجع رسمی اطلاعات آماری برنامه ریزان، تصمیم گیران، پژوهشگران جریان برنامه های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان است گروه آمار آب منطقه ای حائز کسب رتبه عالی گردید.  در این راستا دکتر جمشیدی طی نامه ای خواستار تقدیر از سید حسین شمس زاده رئیس گروه آمار شرکت آب منطقه ای شد.

گفتنی است که گروه آمار این شرکت از سال 1395 در چارت سازمانی اضافه شده و عملا از سال 1396 کار خود را آغاز کرده است.

مهمترین فعالیت های انجام شده در خصوص ساماندهی آمار و اطلاعات شامل تدوین و ابلاغ نظامنامه آماری شرکت، استقرار سامانه جامع آماری با هدف تجمیع آمار و اطلاعات، احصا اقلام آماری با استفاده از خدمات می باشد. همچنین این گروه در خصوص کیفیت و یکسان بودن آمار و اطلاعات با برگزاری جلسات با واحدهای متولی تولید آمار و اطلاعات و با هماهنگی واحدها، گزارشات سیمای آب برای استان و 37 محدوده مطالعاتی و 28 شهرستان در سال آبی 96-95  را تهیه کرده که برای سال های 97-96 و 98-97 به روز رسانی شده است.

از سویی دیگر گروه آمار شرکت برای ارایه آمار و اطلاعات به متقاضیان، فرایندی تعریف کرده که با توسعه آن از مراجعه حضوری کاسته شده و از طریق سامانه های وب با ثبت درخواست و احراز هویت، آمار و اطلاعات مورد نیاز دریافت می شود. از دیگر اقدامات این گروه می توان به تشکیل کارگروه رابطین آماری شرکت، تهیه گزارش آمار نامه هفتگی که خلاصه ای از اطلاعات استان را شنبه هر هفته از طریق اتوماسیون، پورتال شرکت و شبکه های اجتماعی ارائه می کند و به روز رسانی روزانه اینفوگرافی بارش و حجم ذخیره سدها در اردیبهشت و خرداد 99 و در نهایت تهیه نشریه ”سیاه و سفید با آمار“ با هدف آموزش و اطلاع رسانی عمومی با موضوعات آماری اشاره کرد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات