توقیف یک دستگاه غیر مجاز حفاری در شهرستان ری

مدیر امور منابع آب شهرستان ری از توقیف یک دستگاه حفاری ضربه ای غیر مجاز و انسداد یک حلقه چاه غیرمجاز در حال حفاری در محدوده عملکرد این امور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "حسن زحمتکش" با بیان مطلب فوق اظهار داشت: این دستگاه حفاری ضربه ای غیر مجاز از اصفهان به تهران در حال تردد بود که با تلاش و آگاهی گروه های گشت و بازرسی و نظارت امور منابع آب شهرری در حال انجام عملیات حفاری غیر مجاز یک حلقه چاه در روستای عشق آباد از توابع قلعه نو شهرری مورد شناسایی و توقیف قرار گرفت.
زحمتکش با بیان اینکه چاه شناسایی شده نیز پس از اخذ حکم قضایی از مراجع مربوطه مسدود گردید افزود: با انسداد این چاه به عمق ۹۵ متر، از تخلیه سالیانه بیش از ۴ هزار متر مکعب آب جلوگیری به عمل آمد، همچنین دستگاه حفاری غیر مجاز نیز به پارکینگ تحت نظارت این امور منتقل شد.
مدیر امور منابع آب شهرستان ری با بیان اینکه گروه های گشت و بازرسی با هوشیاری کامل در منطقه حضور دارند و هرگونه برداشت غیرمجاز از آب های سطحی و زیر زمینی را رصد نموده و از این اقدام جلوگیری می نمایند، تاکید کرد: بر اساس قانون توزیع عادلانه آب نگهداری و استفاده از دستگاه های حفاری و حمل آب بدون داشتن مجوز تخلف بوده و با قاطعیت با آن برخورد می شود.
وی در پایان ضمن هشدار به حفاران و بهره برداران غیر مجاز از منابع آب زیرزمینی و سحطی خاطرنشان کرد: هر گونه حفر و بهره برداری از چاه های غیرمجاز و برداشت آب از رودخانه ها بدون مجوز، جرم محسوب شده و امور منابع آب شهرستان ری با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی برخورد قاطع خواهد کرد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات