رهاسازی ۷ متر مکعب در ثانیه آب از سد مخزنی سبلان

رئیس اداره منابع آب شهرستان گرمی گفت: به دنبال در خواست های مردمی روستاهای واقع در حاشیه رودخانه های قره سو و دره رود و پیگیری مسئولین شهرستان های مشکین شهر، گرمی و اصلاندوز مبنی بر رها سازی آب سد سبلان، با دستور مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اردبیل بمیزان ۷ متر مکعب در ثانیه آب از سد سبلان رها سازی شد.

مهندس رضا بدرزاده افزود: با توجه به کاهش شدید بارندگی و بروز خشکسالی در سال آبی ۹۹-۹۸ در شهرهای شمالی استان اردبیل و خشک شدن رودخانه دره رود و ایجاد تنش آبی در روستاهای حاشیه این رودخانه ها و درخواست های مردمی و پیگیری مسئولین منطقه مبنی بر رها سازی آب از سد سبلان ، با دستور مستقیم مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اردبیل دریچه های سد سبلان بمنظور رهاسازی آب گشوده شد.

وی تصریح کرد: حجم آب رها سازی شده از سد سبلان تا این لحظه را 7 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت ؛ در جریان این رها سازی علاوه بر روستاهای شهرستان های شمالی استان اردبیل تعداد زیادی از روستاهای شهرستان های اهر، کلیبر و هوراند استان آذربایجانشرقی نیز از آن بهره مند گردیدند .

مهندس بدرزاده عنوان کرد: در شرایطی که اهالی روستاهای حاشیه رودخانه دره رود و قره سو در شرایط سختی قرار گرفته بودند آب سد سبلان به کالبد خشک و بی جان این رودخانه حیات دوباره بخشید و ضمن رونق کشاورزی اراضی واقع در حاشیه این رودخانه ها و تغذیه مجتمع های آب شرب و چاههای حریمی موجود در آن منطقه موجب خوشحالی روستائیان حاشیه رودخانه های دره رود و قره سو  گردید .

رئیس اداره منابع آب شهرستان گرمی این اقدام شرکت آب منطقه ای اردبیل را بسیار حائز اهمیت خواند و افزود: علاوه بر تامین نیاز معیشتی تعداد زیادی از روستاهای واقع بر روی این رودخانه ها موجب حفظ حیات حیوانات وحشی واقع در طبیعت بکر آن مناطق گردید .

مهندس بدرزاده در پایان با اشاره به کمبود منابع آب و فرارسیدن فصل گرما، از کشاورزان منطقه خواست با توجه به محدودیت منابع آبی، در مصرف آب صرفه جویی کنند .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات