مدیرعامل جدید شرکت توزیع برق هرمزگان معرفی شد

مدیرعامل جدید شرکت توزیع برق هرمزگان معرفی شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "همایون حائری" در این مراسم ضمن معارفه مدیرعامل جدید توزیع برق هرمزگان و تقدیر از تلاش‌های محمد ذاکری مدیرعامل سابق و علیرضا رنجبر سرپرست این شرکت گفت: با تلاش کارکنان شرکت‌های توزیع نیروی برق، تلفات شبکه برای نخستین بار در کشور تک رقمی شد و به زیر 10 درصد کاهش یافت. در سال گذشته این میزان به 9.8 درصد کاهش یافت که با توجه با شرایط اقتصادی گام مهمی در افزایش بهره وری شبکه محسوب می‌شود.
حائری اظهار داشت: سال گذشته با مدیریت صحیح مصرف برق در کشور، پیک بار شبکه 3 هزار و 800 مگاوات کاهش یافت که این میزان کاهش معادل صرفه‌جویی در احداث یک نیروگاه 5 هزار 200 مگاواتی بود.
به گفته وی، هدف از مدیریت مصرف علاوه برق حفظ پایداری شبکه، افزایش رفاه مردم و توسعه اجتماعی است.
معاون وزیر نیرو تصریح کرد: در حال حاضر 360 هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف در کشور وجود دارد که 120 هزار کیلومتر آن به شبکه کابلی خودنگهدار تبدیل شده و علاوه بر کاهش تلفات انرژی در زیبا سازی مبلمان شهری تاثیر بسزایی دارد.
به گفته حائری، استان هرمزگان به‌دلیل قرار گرفتن اکثر مناطق آن در نوار ساحلی دارای آب و هوایی شرجی با رطوبت بسیار بالاست که اجرای شبکه خودنگهدار توانسته ضریب اطمینان شبکه را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد.
وی ادامه داد: استان هرمزگان به لحاظ شرایط خاص اقلیمی وضعیف متفاوتی با سایر استان‌ها در بخش‌های تولید، انتقال و توزیع برق دارد. در بخش تولید توانستیم نیروگاه‌های خود را همگام با نیروگاه‌های روز دنیا تجهیز کنیم، در بخش‌های انتقال و توزیع و بویژه در تلفات و مدیریت پیک برق نیز اقدامات قابل توجهی در استان هرمزگان انجام شده است.
هاجر عبدی نخستین بانوی صنعت برق کشور است که از سوی مدیرعامل شرکت توانیر به این سمت منصوب شده است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات