بهره برداري بهينه از تجهيزات و اصلاح شبكه هاي فرسوده اولويت نخست صنعت برق در شرايط تحريم اقتصادي است

بهره برداري بهينه از تجهيزات و اصلاح شبكه هاي فرسوده اولويت نخست صنعت برق در شرايط تحريم اقتصادي است


به گزارش پايگاه خبري توانير ، مهندس محمد حسن متولي زاده رييس هيات مديره و مديرعامل شركت توانير با اعطاي حكمي مهندس آرش كردي را به عنوان مدير عامل شركت برق منطقه اي تهران معرفي و طي لوحهاي جداگانه از خدمات ارزشمند مهندس غلامرضا خوش خلق مديرعامل و مهندس رسول قسمت سرپرست سابق اين شركت قدرداني كرد.

مديرعامل توانير قدمت شبكه هاي برق تهران را مساله اي مهم عنوان كرد و در تبيين انتظارات توانير ،اظهار داشت: با توجه به فرمايش مقام معظم رهبري و توصيه ايشان، لازم است تمركزمان را بر اصلاح شبكه هاي فرسوده بگذاريم وبرنامه هايي را درحال تنظيم هستيم كه همكارانمان در شركتهاي برق منطقه اي و توزيع نيرو با تمركز بر نيروهاي داخلي دنبال خواهند كرد.

مهندس متولي زاده يكي ديگر از انتظارات شركت توانير را تمركز بر بهره برداري خوب از آنچه صنعت برق دراختيار دارد ذكر كرد و لزوم بهره برداري بهينه از تجهيزات و دارايي هاي صنعت برق را به ويژه در شرايط تحريم اقتصادي ،به عنوان يك اولويت مورد توجه و تاكيد قرار داد.

مديرعامل توانير همكاري هماهنگ و خوب في مابين برق تهران با شركتهاي توزيع برق را حايز اهميت دانست و از مديران عامل اين شركتها خواست در جهت تقويت همدلي و تعاملات خوب في مابين تلاش كنند.

وي همچنين پشتيباني فني و تخصصي برق تهران از ستاد صنعت برق كشور با بهره گيري از توان و تجارب ارزشمند پيشكسوتان ،معاونان و مديران اين شركت را در جهت حل بخشي از مشكلات صنعت برق ،مورد تاكيد قرار داد.

مهندس متولي زاده انتصاب حدود 45 درصد مديران عامل شركتهاي برق منطقه اي و توزيع نيروي برق در يك و نيم سال گذشته را مبتني بر فراخوان ذكر كرد كه در اين بين روند افزايشي ثبت نام ، از افزايش اعتماد متقاضيان به فراخوان حكايت دارد.

مديرعامل توانير گفت: امروز و همزمان با اين مراسم ، معارفه نخستين مديرعامل خانم در توزيع برق هرمزگان با حضور معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي و براساس شايستگيهاي مديريتي انجام شد كه با استقبال خوب افكار عمومي همراه بود.

وي با قدرداني از خدمات ارزشمند مهندس خوش خلق و مهندس قسمت مديرعامل و سرپرست سابق برق منطقه اي تهران تصريح كرد: در فراخوان برق تهران نيز تعداد زيادي از مديران توانمند صنعت برق مشاركت كردند و طي اين فرايند مهندس آرش كردي انتخاب شدند و اميدوارم ايشان با توجه به توانمنديها و تجارب ارزشمندشان با همكاري شركتهاي توزيع و بهره گيري از نيروهاي توانمند برق تهران در پيشبرد اهداف صنعت برق موفق باشند.

مهندس آرش كردي نيز در اين مراسم از طراحي برنامه برق تهران در 37 محور خبرداد كه به زودي نهايي و به مقام عالي وزارت ارايه مي شود.
مديرعامل برق منطقه اي تهران از مهمترين اقدامات برنامه ريزي شده اين شركت را ايجاد فرهنگ سازماني متناسب با اهداف متعالي صنعت برق و ايجاد جوي پويا ،فعال و سرشار از آرامش در اين مسير عنوان كرد و پيگيري برنامه ها به طور دقيق و شاخصمند از سطوح استراتژيك تا سطوح عملياتي را از اصولي ترين اقدامات برشمرد.
وي تامين منابع مالي از هر روشي كه قابليت اجرا داشته باشد را مورد تاكيد قرارداد و اظهار داشت: اميدوارم با اتكاء به ظرفيتهاي عظيم نيروي انساني شركت و همكاري خوب شركتهاي توزيع كه به همگي آنها ارادت دارم بتوانم منشاء خير و اثر باشم.
قابل ذكر است برق منطقه اي تهران شبكه انتقال و فوق توزيع 3 استان تهران ،قم و البرز با 30 هزار كيلومتر مربع مساحت معادل يك هشتم مساحت كشور را شامل مي شود همچنين 25 درصد مشتركان برق و حدود 20 درصد كل تجهيزات صنعت برق در اين 3 استان متمركز شده و 82 درصد شبكه كابلي 230 كيلوولت و 63 درصد شبكه كابلي فوق توزيع كشور را تحت پوشش دارد كه گوياي اهميت و حساسيت اين شركت است.
در شبكه برق حدود 45 درصد تاسيسات بالاي 30 سال قدمت دارد كه با توجه به توصيه مقام معظم رهبري ،نگاه ويژه اين شركت به بحث باز طراحي و وبه روزرساني شبكه را طلب مي كند.اين شركت موفق شده 12 ترانسفورماتور قدرت از رده خارج را بازسازي و به مدار بهره برداري برگرداند و با انجام تعميرات اساسي 54 ترانسفورماتور قدرت و تصفيه فيزيكي و شيميايي 250 هزار ليتر روغن مستعمل و باز گرداندن آن به مدار بهره برداري ،نقش به سزايي در خودكفايي و تحكيم بنيه اقتصادي  صنعت برق در شرايط تحريم ايفا كند.

لینک اصل خبر در سایت سایت خبری شرکت توانیر

    منبع خبر

    سایت خبری شرکت توانیر

    سایت خبری روابط عمومی شرکت توانیر

      نظرات