شبكه برق در التهاب افزايش ناگهاني مصرف / ركورد مصرف برق اين هفته مي شكند؟

شبكه برق در التهاب افزايش ناگهاني مصرف / ركورد مصرف برق اين هفته مي شكند؟

به گزارش پايگاه خبري توانير ؛ به گفته دكتر مصطفي رجبي مشهدي، اين هفته روزهاي گرمي را پيش رو داريم و به همين دليل رعايت مهمترين نكات مديريت مصرفي يعني استفاده از دور كند كولر آبي و تنظيم درجه كولرهاي گازي روي 24 درجه، بسيار ضروري است.

رجبي مشهدي با بيان اين كه در هفته پيش رو، سختگيري بيشتري بر مصرف برق دستگاه هاي اداري و نهادها خواهيم داشت، خاطرنشان كرد: با توجه به ابلاغيه ها و مصوبات دولت، ادارت بايد مصرف برق خود را حداقل 10 درصد كاهش دهند.
وي در عين حال از اعتراض برخي مراجعان به ادارت و دستگاه هايي خبر داد كه دماي سالن هاي خود را چنان كاهش مي دهند كه باعث ايجاد  حساسيت و احساس بيماري در افراد مي شود.
رجبي مشهدي خاطرنشان كرد:  پايين بودن دماي برخي ادارات و سالن هاي فرودگاهي نيز باعث ناراحتي تعدادي از  مردم شده است كه در تماس هاي مكرر با ادارات برق كشور به آن اشاره و خواستار پيگيري شده بودند.
وي همچنين با بيان اين كه براساس پيش بيني ها در اين هفته هوا گرمتر خواهد شد از مشتركان خواست كه با استفاده از دور كند كولرهاي آبي و تنظيم كولرهاي گازي روي 24 درجه، امكان برقرساني به هموطنان جنوب كشور را نيز فراهم كنند.
سخنگوي صنعت برق در عين حال  افزايش مصرف برق و شكسته شدن ركورد تاريخي مصرف را در هفته جاري غيرممكن ندانست و در عين حال با اشاره به اين كه تمام نيروگاه ها با تمام توان در حال توليد برق هستند اما همانطور كه قبلا هم عنوان شده است، در صورت عبور مصرف برق از 60 هزار مگاوات، احتمال بروز محدوديت وجود دارد.
رجبي مشهدي ادامه داد: تنها راه پايدار ماندن برق و جلوگيري از بروز خاموشي، استفاده از دور كند كولرهاي آبي و تنظيم كولرهاي گازي روي 24 درجه و بهره گيري از دور كند كولرهاي آبي است.
سخنگوي صنعت برق همچنين در خصوص افزايش شديد مصرف برق در روز پنجشنبه گذشته نيز گفت:  در آخرين روز هفته گذشته(پنجشنبه ) و در حالي كه ادارات كشور در ساعات بعد از ظهر، در حال تعطيلي كامل قرار داشتند، مصرف برق كشور ناگهان چنان افزايش يافت كه از يك روز كاري وسط هفته نيز پيشي گرفت.
رجبي مشهدي افزود: در روز مذكور پيك مصرف برق به 57 هزار و 630 مگاوات رسيد  اين ميزان تنها 17 مگاوات نسبت بيشترين ميزان مصرف برق ثبت شده در سال گذشته فاصله دارد.
سخنگوي صنعت برق اظهار داشت: در ساعتي كه اوج مصرف برق رخ داد، همه ادارت تعطيل بودند و بسياري از صنايع نيز تعطلات آخر هفته را مي گذراندند.
رجبي مشهدي اضافه كرد: نتيجه اين مقايسه آن است كه مصرف تنها به دليل استفاده بي رويه و نادرست وسايل سرمايشي افزايش يافته است.

لینک اصل خبر در سایت سایت خبری شرکت توانیر

    منبع خبر

    سایت خبری شرکت توانیر

    سایت خبری روابط عمومی شرکت توانیر

      نظرات