انعکاس خبر تاسیس کمیته منطقه ای آبیاری و زهکشی استان اردبیل در...

خبر تاسیس کمیته منطقه ای آبیاری و زهکشی استان اردبیل در نشریه کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی (ICID) که هفدهم اردیبهشت ماه سالجاری فعالیت خود را شروع کرده است، انعکاس یافت.

کمیته منطقه ای آبیاری و زهکشی استان اردبیل روز چهارشنبه هفدهم اردیبهشت ماه سال جاری در مراسمی با حضور مهندس عباس جنگی مرنی، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اردبیل و اعضای هیئت مرکزی کمیته منطقه ای آبیاری و زهکشی استان اردبیل و با ارتباط ویدئو کنفرانس با دبیر کمیته ملی آبیاری و زهکشی فعالیت خود را شروع کرد.

دبیر اجرایی کمیته منطقه آبیاری و زهکشی استان اردبیل گفت: فعالیت کمیته منطقه ای در قالب کارگروه های تخصصی سامانه های آبیاری در مزرعه، توسعه و مدیریت سامانه های آبیاری، زهکشی و محیط زیست، استفاده پایدار از منابع آب برای تولید محصولات کشاورزی، مشارکت آب بران در مدیریت شبکه های آبیاری، مدیریت آب کشاورزی در شرایط خشکی و خشکسالی و بخش کارشناسان جوان آغاز شده است.

مهندس سعید یزدان خواه افزود: از برنامه های کمیته منطقه ای آبیاری و زهکشی استان اردبیل در سال جاری می توان به برگزاری جلسات و گردهمایی های معرفی کمیته منطقه ای آبیاری و زهکشی در دانشگاه های استان و مراکز تحقیقاتی، انجام بازدید از پروژه های مختلف آبی در سطح استان و تهیه گزارش فنی در جهت بهبود مدیریت و استفاده بهینه از منابع آبی، برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی برای متقاضیان بخش آب، ارتباط دوطرفه با کمیته ملی آبیاری و زهکشی ایران مبنی بر انتقال سیاست ها و دستاوردهای نوین آبیاری و زهکشی و مدیریت منابع آب و همچنین انتقال تجربیات و مسائل منطقه ای به کمیته ملی و تهیه شناسنامه کامل پروژه های آبیاری و زهکشی استان اشاره کرد.

گفتنی است در آیین شروع فعالیت کمیته منطقه ای آبیاری و زهکشی استان اردبیل ، بر اساس ابلاغ های صادره از کمیته ملی آبیاری و زهکشی ایران، دکتر علیرضا پیل پایه (رئیس کمیته منطقه ای)، دکتر امین کانونی، دکتر مجید رئوف، دکتر کرامت اخوان، مهندس صابر جهانگیری، مهندس بهروز محمدی، مهندس سجاد برنوسی، دکتر مرتضی یزدخواستی و مهندس سعید یزدان خواه (دبیر اجرایی کمیته منطقه ای) به عنوان اعضای هیئت مرکزی کمیته منطقه ای آبیاری و زهکشی استان اردبیل معرفی شدند و احکام اعضای هیئت مرکزی توسط مهندس عباس جنگی مرنی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اردبیل و عضو اصلی گروه کار توسعه و مدیریت سامانه های آبیاری کمیته ملی آبیاری و زهکشی ایران و به نمایندگی از دبیرکل کمیته ملی تقدیم اعضای فوق شد .

دفتر کمیته منطقه ای آبیاری و زهکشی استان اردبیل عصر روز هفدهم اردیبهشت واقع در ساختمان شماره ۲ شرکت آب منطقه ای اردبیل با حضور اعضای مذکور افتتاح گردید و رسما آغاز به کار کرد .

شایان ذکر است کمیته ملی آبیاری و زهکشی ایران به همراه 109 کمیته ملی سایر کشورها، عضو کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی (ICID) می باشد. مقر دائمی این کمیسیون در کشور هند می باشد و از سال 1950 تشکیل شده و در سطح جهان فعالیت می نماید. کمیته منطقه ای آبیاری و زهکشی استان اردبیل نیز ذیل تشکیلات کمیته ملی آبیاری و زهکشی ایران (که طبق اساسنامه خود در چهارچوب اداری و پشتیبانی وزارت نیرو قرار دارد) بوده و با پشتیبانی اداری شرکت آب منطقه ای اردبیل و عضویت استادان دانشگاه و متخصصان و کارشناسان ارشد علوم منابع آب و آبیاری و زهکشی استان اردبیل فعالیت می نماید .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات