مناسب سازی ۱۳۰ بوستان مشهد برای استفاده افراد دارای معلولیت

مناسب سازی ۱۳۰ بوستان مشهد برای استفاده افراد دارای معلولیت

مناسب سازی ۱۳۰ بوستان مشهد برای استفاده افراد دارای معلولیت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، احمدرضا سلامی با اشاره به ضرورت مناسب سازی فضاها و تجهیزات شهری برای افراد دارای معلولیت اظهار کرد: تسهیل در رفت و آمد و دسترسی آسان به اماکن عمومی و تفریحی حداقل کاری است که در راستای تکریم و ارزش نهادن به افراد دارای معلولیت در مدیریت شهری باید مورد توجه قرارگیرد.
وی افزود: در همین راستا مناسب سازی فضای بوستان های شهر در دستور کار قرارگرفته است تا این افراد نیز بتوانند از فضاهای سبز مشهد استفاده کنند.
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد بیان کرد: احداث رمپ های ویژه تردد افراد دارای معلولیت، تجهیز بوستان‌ها به موزائیک های ویژه تردد نابینایان، نصب نیمکت مناسب، احداث سرویس بهداشتی ویژه و نصب دستگاه بدنسازی ویژه توان یابان از جمله اقدامات انجام شده در بوستان های سطح شهربرای مناسب سازی آنها جهت استفاده افراد دارای معلولیت بوده است.
سلامی خاطرنشان کرد: تاکنون در ۱۳۰ بوستان مشهد ازجمله بوستان موضوعی دانش، مینیاتوری، ریحانه و گیاهشناسی؛ ۳۰سامانه ویلچررو، پنج معبر ویلچررو برای سرویس های بهداشتی و ۲۲ چشمه سرویس بهداشتی برای افراد دارای معلولیت مناسب سازی شده است.
وی اضافه کرد: با برنامه ریزی های انجام شده به دنبال افزایش امکانات در بوستان ها برای تسهیل حضور افراد دارای معلولیت و توان یابان و استفاده بیشتر این افراد از فضاهای سبز مشهد هستیم.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات