نهضت نجات چنار‌ها در شاهرود با جدیت پیگیری می‌شود/حرکت به سمت فضای سبز هوشمند.

نهضت نجات چنار‌ها در شاهرود با جدیت پیگیری می‌شود/حرکت به سمت فضای سبز هوشمند.

نهضت نجات چنار‌ها در شاهرود با جدیت پیگیری می‌شود/حرکت به سمت فضای سبز هوشمند.
شهردار شاهرود با اشاره به اینکه حرکت به سمت فضای سبز هوشمند از اولویت‌های شهرداری شاهرود است، گفت: نهضت نجات چنار‌های سطح شهر با جدیت پیگیری می‌شود.
به گزارش روابط عمومی مدیریت شهری به نقل ازخبرگزاری بسیج از شاهرود، علیرضا حاجی محمد علی با بیان اینکه با توجه به لزوم حفظ و صیانت از میراث فضای سبز گذشته شاهرود و ارتقای کیفیت نگهداری پوشش سبز فاخر شهرکه از وظایف بسیار مهم سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شاهرود است، افزود: در راستای نهضت چنار‌ها در شهر که از قبل آغاز شده بود اقدامات اولیه از جمله تنظیم و نظم دهی به آبیاری و کود دهی از طریق ریشه و اصلاح بافت خاک و همچنین سم پاشی‌های منظم با دستگاه فوگر و... مطابق برنامه ریزی بلند مدت چهار ساله به درستی و با دقت لازم انجام شده است.
وی ضمن بیان این مطلب که به زودی زمان ورود به یکی از اصلی‌ترین فاز‌های اجرایی نهضت نجات چنار‌های شهر آغاز می‌شود، ابراز کرد: از اوایل پاییز سال جاری به مدت سه سال درچندین مرحله عملیات تزریق انجام خواهد شد.
شهردار شاهرود با اشاره به اینکه این عملیات پس از سال‌ها تحقیق توسط کارشناسان مجرب بومی و با استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاه‌های داخلی و بین المللی برنامه ریزی شده است، اظهار کرد: با یاری خداوند متعال با این اقدام گامی بلند در راستای مراقبت هر چه بیشتر گونه‌های گیاهی شهرمان خواهیم برداشت.
حاجی محمد علی در پایان با بیان اینکه اجرای این عملیات اکثر بیماری‌ها و کمبود‌های غذایی گونه چنار را مرتفع خواهد کرد، عنوان کرد: در دراز مدت با اجرای این عملیات شاهد بقا و طول عمر طولانی‌تر این گونه گیاهی خواهیم بود.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شاهرود

    منبع خبر

    شهرداری شاهرود

    شهرداری شاهرود یک شهرداری در شهر شاهرود می باشد

      نظرات