تاکید نماینده مردم نور و محمودآباد بر تسریع در عملیات اجرایی سد...

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای مازندران در بازدید مهندس ولی اله فرزانه از سد لاستیکی سرخرود بر روند اجرای ساخت این سد تاکید و اعلام شد این پروژه از اهمیت ویژه ای برای مردم منطقه برخوردار است و از مطالبات دیرین مردم سرخرود می باشد.

فرزانه با اشاره به اهمیت آب برای اراضی شالیزاری منطقه افزود: برای رفع مشکلات کشاورزان و افزایش تولید محصولات زراعی راهی جز اجرای طرح های توسعه منابع آب نداریم. لذا همزمان با اجرای سد بزرگ هراز باید توجه ویژه ای به شبکه های آبیاری و زهکشی و سدهای کوتاه از جمله سدهای لاستیکی و انحرافی صورت گیرد.

در این بازدید آقای دکتر محمدابراهیم یخکشی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران با اشاره به اهداف سد لاستیکی سرخرود از جمله بهبود آبیاری 600 هکتار از اراضی کشاورزی سواحل چپ و راست رودخانه هراز گفت: با ایجاد این سد شرایط زیست محیطی بهبود، ظرفیت توریستی و تفریحی منطقه ارتقا یافته و با ایجاد مخزن تاخیری امکان برداشت آب از رودخانه برای کشاورزان مهیا می شود.

یخکشی گفت: علاوه بر تجهیز کارگاه، احداث کانال انحراف آب، احداث فرازبند و نشیب بند و اجرای کامل کاتاف، عملیات بتن ریزی کامل پلتفرم و حوضچه آرامش را در کف انجام دادیم که امیدواریم با خرید لاستیک و همچنین انجام باقیمانده کار شاهد استفاده از این سد در فصل زراعی سال آینده باشیم.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران پیشرفت این پروژه را 65درصد و هزینه انجام شده را تاکنون 65 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برای تکمیل این پروژه و پروژه های جانبی آن از جمله مهندسی رودخانه و دیواره سازی آن نیاز به 100 میلیارد اعتبار دیگر می باشد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای مازندران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای مازندران

    شركت آب منطقه‌ای مازندران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات