انعقاد قرارداد شرکت فرودگاه‌ها با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی

انعقاد قرارداد شرکت فرودگاه‌ها با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی

http://www.bananews.ir/درپی برگزاری دومین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت فرودگاهی و هوانوردی در تهران، قراردادها و تفاهم‌نامه‌هایی بین سرمایه‌گذاران خارجی و بخش خصوصی داخلی با شرکت فرودگاه‌های کشور منعقد شده یا به مرحله مذاکره رسیده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حسین اسفندیاری ـ مدیرکل دفتر بررسی‌های اقتصادی و بازرگانی شرکت فرودگاه‌های کشور ـ اظهار کرد:‌این قراردادها و تفاهم‌نامه‌ها برای اجرای پروژه‌های مختلف در فرودگاه‌های کشور در حال نهایی شدن است که مهمترین آن‌ها مربوط به فرودگاه‌های مهرآباد، امام خمینی (ره)، شیراز، مشهد، رشت، تبریز، اصفهان، بندرعباس و زاهدان است.

وی احداث پارکنیگ طبقاتی مقابل پایانه‌های شماره ۱ و ۲ مهرآباد را از مهمترین این پروژه‌ها عنوان کرد و افزود: این پروژه که حجم سرمایه‌گذاری آن ۳۱۵ میلیارد ریال و در مرحله انعقاد قرارداد است شامل پارکینگی شش طبقه با ظرفیت ۲۵۰۰ خودرو است.

مدیرکل دفتر بررسی‌های اقتصادی و بازرگانی بازسازی سطوح پروازی و بهسازی و مکانیزه کردن پارکینگ طبقاتی پایانه شماره ۴ مهر‌آباد را از دیگر پروژه‌هایی بر شمرد که در مرحله مذاکره با سرمایه گذار قرار دارد.

اسفندیاری تاکید کرد: حجم سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها حدود ۶۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی از مذاکره با سرمایه‌گذاران برای احداث پارکینگ جدیدی با ظرفیت هزار خودرو در فرودگاه مهر‌آباد خبر داد و اظهار کرد: برآورد حجم سرمایه‌گذاری این پروژه نیز ۱۲۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل دفتر بررسی‌های اقتصادی و بازرگانی همچنین درباره پروژه توسعه فاز دو فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: برای انعقاد قرارداد این پروژه که حجم سمرایه گذاری آن ۱۱۰۰۰ میلیارد ریال است با شرکت‌های ترکیه‌ای و داخلی در حال مذاکره‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه وسیع شامل بخش‌های مختلف از جمله پایانه مسافری به مساحت ۲۸۰ هزار متر مربع، پارکینگ هواپیما به مساحت ۲۲۴ هزار متر مربع وراه‌های دسترسی داخلی، تاسیسات پشتیبانی و امکانات لازم است.

اسفندیاری به بهره‌برداری از آشیانه تعمیراتی هواپیمای ماهان در فرودگاه امام خمینی (ره) با هزینه ۱۲۰۰ میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: آشیانه هواپیمای ایران ایر و آسمان و کارگری ترمینالایران ایر نیز در حال احداث است.

وی تاکید کرد: پروژه مکانیزه کردن پارکینگ‌های طبقاتی فرودگاه امام خمینی (ره) با ۱۳٫۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری در حال اجراست و مذاکره بابخش خصوصی برای احداث دو پارکنیگ طبقاتی با ظرفیت شش هزار خودرو در این فرودگاه آغاز شده است.

مدیر کل دفتر بررسی‌های اقتصادی و بازرگانی با اشاره به پیش بینی ۹ هزار هکتار فضا برای احداث منطقه ویژه اقتصادی، شهر فرودگاهی و منطقه آزاد تجاری در فرودگاه امام خمینی (ره) تصریح کرد: در این باره با سرمایه‌گذاران خارجی و بخش خصوصی داخلی مذاکره صورت گرفته و کارها به مرحله عملیاتی رسیده است.

اسفندیاری درباره پروژه‌های فرودگاه شیراز نیز گفت: قرارداد پروژه‌های ساخت پارکینگ طبقاتی با ظرفیت ۷۰۰ خودروو توسعه پایانه داخلی فرودگاه شیراز به مساحت ۷۳۰۰ متر مربع با حجم سرمایه گذاری ۱۶۴ میلیارد ریال در مرحله انعقاد است ودر خصوص احداث پایانه بین المللی این فرودگاه هم با شرکت ترکیه‌ای تفاهم‌نامه امضا شده است.

وی همچنین پیش بینی کرد: پروژه توسعه پایانه داخلی و پارکینگ طبقاتی فرودگاه مشهد با هزار و ۴۰۰ موقعیت توقف خودرو امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل دفتر بررسی‌های اقتصادی و بازرگانی با اشاره به انجام دو مرحله از پروژچه توسعه اپرون فرودگاه مشهد با ۵۴ میلیارد ریال حجم سرمایه گذاری افزود:قرارداد پروژه ساختمان اداری و پشتیبانی و خدمات هندلینگ فرودگاه مشهد هم بزودی منعقد می‌شود.

اسفندیاری همچنین به تفاهم‌نامه مجتمع تفریحی تجاری، پارکینگ طبقاتی و سالن‌های و پذیرایی فرودگاه رشت با برآورد حجم سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد ریال اشاره کرد وگفت: قرارد پارکینگ طبقاتی فرودگاه تبریز با ۵۰۰ موقعیت پارک خودرو به ارزش ۴۲ میلیارد ریال امضا شده و تفاهم‌نامه‌های احداث آشیانه شرکت هواپیمایی آتا و کارکو ترمینال در مجموع به ارزش ۱۱۰ میلیارد ریال تهیه شده است.

وی پروژه‌های ساخت پایانه بین المللی فرودگاه اصفهان در مساحتی به وسعت ۱۸۰۰۰ متر مربع با برآورد حجم سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد ریال و توسعه اپرون را از پروژه‌های مهم این فرودگاه توصیف کرد و اظهار داشت: در این خصوص با شرکت‌های ترکیه و داخلی تفاهم‌نامه امضا شده است.

به گفته اسفندیاری پروژه توسعه پایانه حج فرودگاه اصفهان نیز تا هشت ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل دفتر بررسی‌های اقتصادی و بازرگانی شرکت‌های فرودگاه‌های کشور همچنین از پروژه در دست اجرای پایانه تشریفات اختصاصی (CIP) فرودگاه بندرعباس به ارزش ۵٫۷ میلیارد ریال خبر داد و درباره پروژه‌های فرودگاه زاهدان هم گفت: ‌فاز نخست پروژه مجتمع تفریحی رفاهی فرودگاه زاهدان که حجم کل سرمایه‌گذاری آن ۱۶ میلیارد ریال است به اتمام رسیده است.

اسفندیاری پروژه گلخانه گل‌های زینتی، صادراتی و سیفی جات فرودگاه زاهدان را از پروژه‌های ابتکاری و خوب بخش خصوصی دانست که امسال بهره‌برداری از آن آغاز شد.

مدیرکل دفتر بررسی‌های اقتصادی و بازرگانی خاطرنشان کرد:قرارداد کلیه پروژه‌های فرودگاهی به تناسب به روش‌های BOT و BLT منعقد شده است.

 

 

    نظرات