جزئیات اخذ مجوز بورس انرژی

جزئیات اخذ مجوز بورس انرژی

http://www.bananews.ir/وزیر نیرو از اخذ مصوبه و مجوز ایجاد بورس برق از سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد و گفت: با بکارگیری ساز و کارهای جدید، تلاش می کنیم بورس جدیدی در کشور ایجاد شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مجید نامجو در گفتگو با مهر از آخرین اقدامات صورت گرفته برای راه اندازی بورس برق در کشور خبر داد و گفت: در این زمینه اقدامات مناسبی صورت گرفته و کارها در جریان است.

وزیر نیرو در این ارتباط که با چه ساز و کاری ایجاد بورس برق دنبال خواهد شد که به سرنوشت بورس نفت دچار نشود؟ اظهار داشت: من کاری به بحث مشکلات بورس نفت ندارم، ولی خوشبختانه در مورد بورس برق از چندین سال قبل اقداماتی را در این زمینه شکل دادیم.

نامجو ادامه داد: می توان گفت که بحث ایجاد بورس برق قبل از اینکه بحث بورس نفت مطرح شود، دنبال می شد و امروز نیز کارهای مربوط به آن پیشرفت مناسبی دارد.

وی خاطرنشان کرد: آخرین اقدامی که در این بخش صورت دادیم مربوط به اخذ مجوز و مصوبه سازمان بورس و اوراق بهادار است که بتوانیم از این طریق "بورس انرژی" را شکل بدهیم.

وزیر نیرو بیان داشت: هم اکنون تلاش ها در این جهت متمرکز شده است. در این بورس جدید علاوه بر برق بخش های دیگری نیز فعال خواهند بود.

نامجو در این زمینه که آیا با مطرح شدن بورس انرژی امکان ورود بخش های دیگری مانند نفت نیز در این بورس محتمل خواهد بود؟ ضمن تایید این مطلب، گفت: به صورت کلی کار به شکل کامل تری دنبال می شود و نفت هم می تواند در این بورس وجود داشته باشد.

ایجاد بورس نفت طی ماه های گذشته با دلایل مختلفی از جمله ناهماهنگی بین سازمان بورس و وزارت نفت و همچنین عدم انعطاف پذیری در قیمت گذاری ها دستاورد مناسبی نداشته است.

این دلایل باعث عرضه های چندین باره نفت در بورس و بی میلی خریداران نسبت به آن شد. در نهایت نیز طی روزهای گذشته خبر توقف فعالیت بورس نفت مطرح شد هرچند که تلاش می شود تا فعالیت این بورس با روش های جدیدی از سر گرفته شود.

 

 

    نظرات