کلنگ سد تنگ سرخ در یاسوج به زمین زده می شود

کلنگ سد تنگ سرخ در یاسوج به زمین زده می شود

http://www.bananews.ir/استاندار کهگیلویه و بویراحمد از کلنگ زنی سد "تنگ سرخ" در چهارمین دور سفر محمود احمدی نژاد و هیئت دولت به این استان خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) اکبر نیکزاد صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: این سد علاوه بر تامین آب شرب، صنایع، آب آشامیدنی شهر یاسوج و روستاهای اقماری، در بخش کشاورزی هم آب شش هزار هکتار زمین دیم را تامین می‌کند و به لحاظ گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

وی افزود: همچنین در این سفر علاوه بر سد "تنگ سرخ" عملیات اجرای چهار خطه ‌کردن مسیر "بابامیدان"– "گچساران" تا "بهبهان" و آبرسانی از سد کوثر به شهرستان "بهمئی" آغاز می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پروژه عظیم شبکه آبرسانی به ‌شهر گچساران، جشن اتمام آسفالت راه‌های روستایی در شهرستان گچساران از مهمترین پروژه‌های بزرگ افتتاحی در سفر هیئت دولت به استان است.

نیکزاد اظهار داشت: پروژه عظیم آبرسانی به شهرستان گچساران با ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ۲۸میلیارد تومان اعتبار هزینه شده، آب آشامیدنی شهر گچساران و ۲۲روستای این شهرستان را با جمعیت ۱۵۰هزار نفر تامین می‌کند.

وی عنوان کرد: در این طرح مهم، آبرسانی با لوله‌ای به قطر ۳۰ اینج با ۴۰۰ متر اختلاف ارتفاع از سد کوثر به فاصله ۴۰ کیلومتر و احداث چهار ایستگاه پمپاژ با چهار مخزن ذخیره آب و ۳۰ کیلومتر جاده دسترسی صورت می‌گیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: با بهره برداری از این پروژه مردم این شهرستان تا افق ۱۴۲۵مشکل آب آشامیدنی نخواهند داشت.

وی همچنین یادآور شد: با افتتاح آسفالت راه پنج روستا به‌ طول ۱۰کیلومتر درشهرستان گچساران، پرونده اتمام آسفالت راه روستایی در این شهرستان بسته می‌ شود.

نیکزاد یادآور شد: آغازعملیات اجرای آبرسانی به شهر "لیکک" از سد کوثر از دیگر پروژه‌های مهم و ارزشمند استان در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان در هفته آینده است.

 

 

    نظرات