روز ملی محیط‌بان هنوز در تقویم رسمی کشور ثبت نشده است

روز ملی محیط‌بان هنوز در تقویم رسمی کشور ثبت نشده است

به گزارش ایسنا، سرهنگ جمشید محبت خانی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده برای حفظ و حراست از محیط زیست کشور،  بر ضرورت همدلی و مشارکت همه مردم و مسئولان برای تحقق شعار ۸۰ میلیون محیط‌بان در جهت حفاظت از طبیعت و محیط زیست تاکید کرد.

وی گفت: در حال حاضر بیش از ۳۵۰۰ محیط‌بان در مناطق و زیستگاه‌های طبیعی ماموریت خطیر، حساس و ارزشمند، حفاظت و حراست از گونه‌های ارزشمند گیاهی و جانوری را بر عهده دارند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با گرامیداشت نام و یاد ۱۴۱ محیط بان شهید، از جانبازی ۳۷۷ محیط‌بان در سال‌های گذشته خبر داد و تصریح کرد: محیط‌بانان با وجود کمبود امکانات و تجهیزات و در شرایط کاری بسیار سخت، در برابر متخلفان و متجاوزان به طبیعت و محیط زیست، قاطعانه ایستاده‌اند.

مشاور انتظامی سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه متاسفانه هنوز «روز ملی محیط بان» همزمان با ولادت با سعادت امام رضا (ع) در تقویم رسمی کشور ثبت نشده است، اظهار کرد: بدون تردید دستیابی به هرگونه توسعه و پیشرفت بدون در نظر گرفتن ملاحظات و مولفه‌های زیست محیطی، بی بهره و ناکار آمد خواهد بود.

این مقام انتظامی با اشاره به اصل ۵۰ قانون اساسی و فرمایش مقام معظم رهبری درباره اهمیت و جایگاه محیط زیست، تصریح کرد: سیاست راهبردی سازمان حفاظت محیط زیست در این حوزه تحقق ۸۰ میلیون محیط‌بان است که نیازمند دغدغه‌مندی، تعهد و مشارکت تمامی مردم و مسئولان است.

گفتنی است، چندی پیش هم‌زمان با میلاد فرخنده امام رضا علیه السلام و روز ملی محیط بان سرهنگ محبت‌خانی در راس هیئتی با آیت الله سید محمد سعیدی - امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) - دیدار و گفت‌ و گو کرد.

در این دیدار آیت الله سعیدی با قدردانی از تلاش‌های نیروی انتظامی و محیط‌بان‌ها در حفاظت و حراست از محیط زیست کشور اظهار کرد: خداوند متعال همه مخلوقات را برای انسان آفریده، اما انسان‌ها بر سر سفره نعمت‌های الهی مهمان هستند و نباید به این نعمت‌ها به چشم غنیمت نگاه کنند.

وی بر ضرورت همدلی و مشارکت همه مردم برای تحقق اهداف زیست محیطی در جامعه تاکید کرد و گفت: برای شکرگزاری از خداوند، باید بهره برداری صحیح و استفاده مناسبی از نعمت‌های الهی داشته باشیم و بدون تردید تخریب طبیعت و محیط زیست، کفران نعمت‌های الهی است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری پلیس، امام جمعه قم با بیان اینکه متاسفانه عده‌ای به بهانه تفریح و یا غرض‌های اقتصادی به طبیعت و محیط زیست آسیب می رسانند، تاکید کرد: متخلفی که به ازای تخریب محیط زیست، به عنوان مجازات برای حفاظت از طبیعت و آبادانی آن گمارده می شود، قطعا خودش و خانواده‌اش احساس بهتر و پشیمانی بیشتری خواهند داشت و این توبه‌ای است که می‌تواند مجرمان را به محسنین مبدل کند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات