900 میلیاردتومان، ضرر 3 ماهه کرونا به شهرداری  ...

900 میلیاردتومان، ضرر 3 ماهه کرونا به شهرداری ...

900 میلیاردتومان، ضرر 3 ماهه کرونا به شهرداری مشهد/ تمام مکان‌های عمومی ملزم به اخذ استاندارد از سوی سازمان آتش‌نشانی هستند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدرضا حیدری، صبح امروز و در آغاز نود و هشتمین جلسه علنی شورا به تشریح برخی مناسبت‌های هفته جاری پرداخت و در ابتدا با گرامیداشت 25 تیرماه، روز بهزیستی، اظهارکرد: سازمان بهزیستی، در زمره نهادهای دولتی است که در بحث ساماندهی و توجه به طبقات آسیب‌پذیر جامعه براساس قانون اساسی مسئولیت مستقیم دارد.

حیدری با بیان اینکه سازمان بهزیستی با توجه به تکالیف، ماموریت‌ها و حجم آسیب‌های اجتماعی و مسائل حوزه معلولین، مسئولیت سنگینی را عهده‌دار است، گفت: انجام این رسالت طبیعتا به تنهایی امکان‌پذیر نبوده و در چنین شرایطی، نقش نهادهای غیردولتی، خیرین و نیکوکاران کاملا برجسته است؛ بویژه در شهر مشهد که به برکت امام‌رضا(ع)، حس عطوفت و مهربانی موج می‌زند و مجموعه‌های بسیار پویایی داریم که در تراز سطح ملی و با اعتبارات قابل قبول مشغول فعالیت هستند.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که بواسطه چنین روزهای خاصی، توجه بیشتری به بهزیستی شود و عموم مردم نیز به رسالت‌های این مجموعه اشراف و آشنایی بیشتری کسب کنند.

حیدری افزود: شورای پنجم شهر مشهد و مدیریت شهری نیز از ابتدای فعالیت خود تاکنون تعامل خوبی با بهزیستی داشته و مصوبات حمایتی متنوعی داشته‌ایم که خروجی و اثرگذاری آن به شکل مستقیم و غیرمستقیم مشمول بهزیستی شده است.

وی کمک مالی در بحث جمع‌آوری معتادان متجاهر، اختصاص 60 سفر ماهانه رایگان ویژه معلولان شدید و خیلی شدید و حمایت اعتباری برای سرویس دانش‌آموزان با شرایط خاص را از جمله این حمایت‌ها برشمرد.

حیدری خاطرنشان کرد: مجموعه این سیاست‌ها و تصمیمات ناشی از اهمیت موضوع و توجه به بهزیستی و جامعه هدف این مجموعه است که این رویکرد و نگاه تا پایان دوره نیز تداوم خواهد داشت.

25 تیرماه، روز تامین اجتماعی، مناسبت دیگری بود که در این جلسه رئیس شورای شهر به آن اشاره کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی، یکی از پشتوانه‌های مهم و اساسی جامعه است؛ میزان پوشش تامین اجتماعی و ارائه خدمات، جامعه را در شرایط بحرانی از آسیب‌های مختلفی مصونیت می‌دهد.

حیدری افزود: در این روزها که با شیوع ویروس کرونا مواجهیم، نقش سازمان تامین اجتماعی در حوزه بیمه بیکاری و تامین نیازهای اولیه کارگرانی که ناخواسته بیکار شده‌اند، بسیار برجسته است.

وی در ادامه صحبت‌های خود به 26 تیرماه، سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان پرداخت و تصریح کرد: این نهاد براساس اصول مصرح قانون اساسی تکالیفی دارد و مسئولیت‌هایی را هم در بحث انتخابات و تطابق مصوبات مجلس شورای اسلامی با شرع و قانون اساسی عهده دار بوده که امیدواریم بتواند در راستای تحقق رسالت اساسی اصلی خود که ایجاد امید و اعتماد مردم برای حضور و مشارکت حداکثری در عرصه تعیین سرنوشت است، موفق باشد.

سالروز پذیرش قطعنامه 598 از سوی ایران، مناسبت دیگری بود که در این جلسه به آن اشاره شد و حیدری در این خصوص گفت: در پایان 8 سال دفاع مقدس، کشور در شرایط خاصی قرار گرفت و قطعنامه 598 به تصویب 15 عضو شورای امنیت رسید که دولت عراق آن را بدون هیچ قید و شرطی پذیرفت.

حیدری با بیان اینکه ایران پذیرش قطعنامه را منوط به مشخص کردن کشور متجاوز کرده بود، افزود: امام(ره) در شرایطی حساس، این تصمیم تاریخی را گرفتند و از آن بعنوان نوشیدن جام زهر یاد کردند، نقطه مهمی در تاریخ انقلاب و دفاع مقدس باقی‌ مانده و خواهدماند.

رئیس شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: امام‌خمینی(ره) این قطعنامه را برای هدفی متعالی‌تر پذیرفتند و با رشادت شیرمردان غیور کشورمان، حتی یک وجب از خاک کشور به طرف مقابل داده نشد و پس از آن نیز شاهد پایان جنگ و ورود آزادگان به کشور بودیم.

حیدری در ادامه صحبت‌های خود به وضعیت قرمز مشهد در بحث کرونا اشاره داشت و گفت: متاسفانه براساس آخرین گزارش‌ها، شاهد افزایش تعداد مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه شورای شهر مشهد و مدیریت شهری در موج نخست شیوع کرونا، براساس ضرورت‌ها و اختیارات نسبت به وضع برخی محدودیت‌ها اقدام کرد و با دانشگاه علوم پزشکی و تصمیمات ستاد استانی مقابله با کرونا همراهی داشت، اظهارکرد: در موج دوم نیز اعلام آمادگی کرده‌ایم ولی رویکرد کلان کشور، کنترل فردی، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی و عدم حضور در اجتماعات است؛ لذا مدیریت شهری نیز در همین چارچوب فعالیت خواهد کرد.

حیدری با اشاره به اصلاح اکران‌های شهری و فضاسازی مناسب برای ایجا حساسیت در بین شهروندان، گفت: تنها راه مقابله با این ویروس، مسئولیت‌پذیری شهروندان است و هرکسی باید مسئولیت اجتماعی خود را بپذیرد و آن را عمل کند.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از سفرهای غیرضروری و عدم حضور در اجتماعات، افزود: امیدواریم بتوانیم با همکاری عمومی، از این بحران گذر کنیم.

حیدری در ادامه با اشاره به انفجار و آتش‌سوزی یکی از مراکز درمانی تهران که اخیرا به وقوع پیوست، گفت: پس از این حادثه، شورای شهر مشهد تاکید جدی به سازمان آتش‌نشانی داشته تا ظرف مدت 2 هفته، تمام مکان‌های عمومی و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و ... که جمعیتی در آن نگهداری می‌شود، مورد بازرسی قرار گیرند و شهردار محترم نیز دستور ویژه‌ای در این خصوص صادر کرده است.

رئیس شورای شهر مشهد افزود: همه این مجموعه‌ها باید نسبت به اخذ استانداردهای لازم از سوی سازمان آتش‌نشانی اقدام کنند؛ این موضوع یک تکلیف جدی و وظیفه معاونت خدمات‌شهری و سازمان آتش‌‎نشانی شهرداری مشهد بوده که دستورالعمل آن هم از سوی شهردار صادر شده است.

حیدری با تاکید بر اینکه استمرار و پیگیری این موضوع بسیار مهم و حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: نهادهایی که با مجموعه آتش‌نشانی همکاری می‌کنند و آنان که تعامل ندارند هم باید به مردم معرفی شوند؛ از همکاری دستگاه قضا نیز برای کنترل و افزایش ایمنی سطح شهر بهره خواهیم گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه پس از گذشت حدود 5 ماه از شیوع ویروس کرونا در مشهد کماکان برخی اصناف و مشاغل درگیر تبعات اقتصادی ناشی از آن هستند، گفت: شورای شهر مشهد به منظور همراهی و حمایت از کسبه و اصناف، تخفیف، استمهال و بخشش‌هایی را برای 3 ماهه نخست سال درنظر گرفته بود؛ همه باید در جهت بهبود شرایط کمک کنیم و لذا با پیگیری اعضای شورای شهر، به زودی شهرداری مشهد لایحه‌ای را ارائه خواهد داد تا برخی از این حمایت‌ها استمرار داشته باشد.

حیدری خاطرنشان کرد: براساس گزارش‌های ارائه شده، شهرداری مشهد طی 3 ماه نخست سال، 900 میلیاردتومان در باب هزینه و کاهش درآمد، متضرر شده ولی در عین حال همچنان آماده‌ایم که در کنار مردم باشیم و برای بهبود وضعیت اقتصادی آنها تلاش کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات