وضعیت و قیمت مسکن در سبزوار

وضعیت و قیمت مسکن در سبزوار

http://www.bananews.ir/رییس اداره مسکن و شهرسازی شهرستان سبزوار گفت: قیمت مسکن هم اکنون در اوج خود است که کاهش دوباره آن پس از تحویل مسکن مهر قابل پیش‌بینی است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی اکبر روشن در گفت‌و‌گو با ایسنا، در خصوص وضعیت مسکن پس از اجرای طرح مسکن مهر، افزود: اقدامات ضربتی نظیر تخصیص زمین، تصویب اعتبارات و تشکیل شرکت‌های تعاونی مسکن از سال ۸۶ به بعد برای مسکن مهر انجام شد که این امر منجر به افت قیمت مسکن در کشور شد.

وی ادامه داد: پس از کاهش قیمت مسکن، قیمت‌ها مدتی در حال رکود و حتی رکود نزولی بود که به تدریج در مدت فاصله ساخت از حالت رکود نسبی خارج شد و تا اندازه‌ای رشد و افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه قیمت مسکن از لحاظ مقایسه در سبزوار تقریبا مشابه سایر شهرهای مشابه و حتی شهرهای بزرگ استان است، تصریح کرد: البته آیتم‌های خاصی همچون شهر، محله و خیابان در قیمت‌گذاری تاثیر دارد.

وی با بیان اینکه در سال جاری شاهد شروع تحویل مسکن مهر در شهرستان سبزوار خواهیم بود، به در حال ساخت بودن بالغ بر ۳۷۵۰ واحد مسکن مهر و ۲۰۰ واحد از طریق انعقاد تفاهم نامه سه جانبه در شهر سبزوار اشاره کرد و افزود: با تحویل مسکن مهر شاهد کاهش دوباره قیمت مسکن و اجاره خواهیم بود.

رییس اداره مسکن و شهرسازی شهرستان سبزوار اظهار کرد: تاکنون وام مسکن مهر به مالکانی که واجد شرایط بوده‌اند، پرداخت شده است و تعداد زیادی از شهروندان سبزواری نیز از این تسهیلات استفاده کرده‌اند.

روشن، کل واحدهای مسکن مهر در دست ساخت در سبزوار را ۴۰۰۰ واحد دانست و در خصوص زیرساخت‌های مسکن مهر، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اعتبارات زیرساخت‌های مسکن مهر و خدمات رسانی به این واحدها دولتی است، این طرح‌ها یا در حال انجام و یا در دست اقدام است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

 

 

    نظرات