توقیف 406 دستگاه حفاری غیرمجاز آب در استان اصفهان

توقیف 406 دستگاه حفاری غیرمجاز آب در استان اصفهان

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مسعود میر محمد صادقی در حاشیه بازدید از یگان حفاظت و سامانه 3848 با اعلام این خبر افزود: از سال 98 تا کنون نیز 210 مورد جلوگیری از تخلفات حفاری در استان ثبت شده است.
وی میزان برآورد ارزش ریالی توقیفات صورت گرفته را 10 میلیارد و 610 میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: اجرای احکام اعم از تخلیه منصوبات غیرمجاز، پر، مسدود و مسلوب المنفعه چاه‌های غیرمجاز به صورت جدی در استان اصفهان پیگیری می شود و تا کنون تعداد 150 شماره تلفن حفاران غیرمجاز در 1300 نقطه شهر اصفهان با دستورمقام قضایی مسدود شده است.
وی با تأکید بر رصد سایت های تبلیغاتی و فروش کالا و خدمات نظیر شیپور، دیوار و دیگر درگاه های مرتبط گفت: تعداد 30 شماره تلفن حفاران غیرمجاز همچنین با دستورمقام قضایی در فضای مجازی مسدود شد.
میرمحمد صادقی با اشاره به هدف دریافت گزارش های مردمی به صورت شبانه روزی از طریق سامانه 3848 افزود: از زمان راه اندازی این سامانه در اسفند ماه 98 ، 1007 مورد تماس مردمی از سراسر استان اصفهان دریافت و ثبت شده است.
وی با تأکید بر تسهیل ارتباط با مردم تصریح کرد: ثبت و رسیدگی به هر گونه تخلفات آبی از خدمات سامانه تلفنی 3848 است. این سامانه منحصر به فرد اولین بار در کشور در شرکت آب منطقه ای اصفهان از اسفند 98 شروع به کار کرده و مردم می‌توانند در سراسر استان از طریق تماس با این سامانه در تمام طول شبانه روز گزارش تخلفات از قبیل حفاری، لایروبی و کف شکنی غیر مجاز چاه، بهره برداری از چاه‌های فاقد پروانه برداشت پساب از فاضلاب شهری، برداشت غیر مجاز از کانال‌ها و شبکه های آبیاری، تصرف و ساخت و ساز غیر مجاز در حریم و بستر رودخانه ها و ساخت، نگهداری، حمل و تردد انواع دستگاه های حفاری غیرمجاز را مطرح کنند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات