با 30 میلیارد تومان اعتبار آب سد ماملو به پیشوا منتقل شد

با 30 میلیارد تومان اعتبار آب سد ماملو به پیشوا منتقل شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمدرضا بختیاری" افزود‌: توجه ویژه دولت یازدهم و دوازدهم به حوزه آب در استان تهران با افتتاح واحدهای اول و دوم تصفیه‌خانه هفتم آب تهران و اختصاص ۳۰ میلیون مترمکعب از آب شرب آن به شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران نمود عینی پیدا کرده است.

به گفته بختیاری، استان تهران ۱۵۰ میلیون مترمکعب کسری مخازن آب دارد که ۸۰ میلیون مترمکعب از این کسری مربوط به دشت ورامین است که در برنامه جامعی که تعریف کرده‌ایم۲۳۰ میلیون مترمکعب از پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب تهران به دشت ورامین انتقال پیدا می‌کند تا جایگزین آبی شود که پیش‌تر از روخانه جاجرود به این دشت می‌رسید.

او از یکپارچه‌سازی دو شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی به عنوان یکی از اقدامات مهم وزارت نیرو یاد کرد و افزود: با اجرای این پروژه مهم، تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد تومان هزینه در حوزه روستایی جنوب‌شرق استان تهران انجام شده که این میزان معادل دو سال اجرای پروژه انتقال آب در مناطق روستایی این بخش از استان تهران است.

گفتنی است، بهره‌برداری از طرح آبرسانی به شهرستان پیشوا از تصفیه‌خانه هفتم آب تهران، کلنگ‌زنی فازهای 7 و 8 تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران و نیز مخزن 20 هزار مترمکعبی محمودآباد پاکدشت روز دوشنبه با حضور وزیر نیرو و استاندار تهران آغاز شد.

​​

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات