مهم ترین راه حفظ محیط زیست اجتماعی کردن آن است

مهم ترین راه حفظ محیط زیست اجتماعی کردن آن است

به گزارش گلستان ما ؛جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست کشور صبح امروز ۲۴ تیرماه در گرگان اظهار کرد: وجود ۱۴۱ شهید محیط بان در سراسر کشور نشان از جان نثاری و از خودگذشتگی این عزیزان دارد و آرزوی شفای ۲۷۷ جانباز محیط بان را از خداوند متعال خواستارم.

محبت خانی ادامه داد: در سال ۹۳ مقام معظم رهبری امام خامنه ای فرمایشاتی را در خصوص محیط زیست داشتند که من چندین بار فیلم آن را تماشا و بارها نیز متن آن را مطالعه کردم ، ایشان خیلی زیبا و راهبردی در خصوص مسائل محیط زیست نظر دادند.

وی بیان کرد : باید نگاه ما به محیط زیست امانت گونه باشد نه ارثی و بکوشیم که از این امانت حراست کنیم چون نسل آینده در مورد ما قضاوت خواهد کرد .

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور در ادامه خاطرنشان کرد : بهترین ، تاثیرگذارترین و مهمترین راه در حفظ محیط زیست اجتماعی کردن آن است ، نگاه ما شعار ۸۰ میلیون محیط بان است یعنی همه مردم باید برای صیانت از محیط زیست به میدان بیایند.

محبت خانی با اشاره به نقش بسیج در حوادث طبیعی گفت : امسال ۷ عزیز را در حفظ و حراست از محیط زیست از دست دادیم که از همیاران و دلسوزان این حوزه بودند و اولین شهید ما یکی از کارکنان سپاه کرمانشاه بود .

وی با اشاره به اینکه قبلا در ناجا کار می کرد ، خاطرنشان ساخت : همان موقع هم هر کجا از نیروی بسیج استفاده می کردیم موفق بودیم و بارها در جلسات استانی گفتم که فرماندهان استانی حفاظت از محیط زیست به سمت بسیج بروند و از این ظرفیت ارزشی تاثیرگذار استفاده کنند .

محبت خانی افزود : با تکیه بر ۳۵۰۰ محیط بان که هر کدام ۱۲ هزار هکتار را پوشش می دهند به خیلی از مشکلات حوزه محیط زیست نمی توانیم برسیم ، ضمن اینکه ۵۱ درصد کارکنان محیط زیست هم محیط بان هستند لذا تفاهم نامه ما با سپاه نینوا ارزشمند است و باعث برکت خواهد شد و باید به سایر استانها تعمیم داده شود .

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور بیان داشت : تیرماه و مرداد ماه موعد فراوانی آتش وسوزی ها در جنگل های شمال است لذا امروز برای بازدید به استان گلستان آمدیم به همراه رسانه ملی و وضعیت استان نیز بسیار خوب است .

محبت خانی در پایان از دکتر کنعانی مدیر کل محیط زیست استان گلستان تشکر کرد و گفت : ایشان یکی از موفق ترین و پای کار ترین و با انگیزه ترین مدیران محیط زیست است و مردم استان نیز قدر او را می دانند.

محیط زیست جزو سرمایه هایی است که باید به چشم امانت به آن نگاه کنیم

سردار علی ملک شاهکوهی؛ فرمانده سپاه نینوا در این مراسم اظهار کرد: این برای اولین است که چنین توافقی در استان رخ می دهد و اصل این تفاهم نامه بر اساس حفاظت و صیانت از محیط زیست و جلوگیری از آتش سوزی جنگل هاست.

وی افزود: این تفاهم نامه بین سپاه نینوا و محیط زیست برای تمامی رخداد هاست و ظرفیت سپاه و بسیج در کنار محیط زیست خواهد بود و اگر همه ما خود را در برابر آتش سوزی های مراتع و جنگل ها مسئول ندانیم سرمایه آیندگان ما از بین خواهد رفت.

فرمانده سپاه نینوا عنوان کرد: محیط زیست جزو سرمایه هایی است که باید به چشم امانت به آن نگاه کنیم و حفاظت و حراست از آن اصلی ایست که به عهده همه ماست.

سردار ملک اذعان داشت: به دنبال این هستیم با دستگاه های دیگر همچون منابع طبیعی، آب منطقه ای و جهادکشاورزی چنین تفاهم نامه ای امضا کنیم .

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات