18عنوان برنامه به مناسبت هفته عفاف و حجاب اجرا می‌شود/نقش حجاب و عفاف در سلامت و آرامش روانی جامعه

18عنوان برنامه به مناسبت هفته عفاف و حجاب اجرا می‌شود/نقش حجاب و عفاف در سلامت و آرامش روانی جامعه

مشاور شهردار ارومیه در امور بانوان گفت:  تمامی برنامه ها به مناسبت هفته عفاف و حجاب با رعایت پروتکل های بهداشتی و در حد امکان بصورت مجازی و بدون ایجاد تجمع اجرا می شود.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛  بهناز یارمحمدی عنوان کرد:  حجاب بیمه کننده سلامت زنان و آرامش روانی جامعه است.
وی بیان کرد: حافظان امانت فاطمه زهرا(س) با طهارت قلبی که در سایه حجاب خواهند داشت حضور فعال در جامعه بدون توجه به ملاک های ظاهری شان بلکه براساس شایستگی و طهارتشان کسب می کنند و این خود مانعی برای نفوذ استعمار و مقابله با جنگ نرم است.
یارمحمدی اظهار کرد: تجلی ارزش بانوان، دست یابی به تزکیه نفس و طهارت قلبی و تعدیل غرایز، تحکیم بنیان خانواده و مصون شدن ساحت جامعه از فساد و حرکت به سوی مولد بودن از جمله مزایای عفاف، حیا و رعایت پوشش مناسب  است.
وی با اشاره به عناوین هفته عفاف و حجاب درسال جاری بیان کرد: روز شنبه به نام «حیا و عفت مقاومت فرهنگی واقعه گوهرشاد»، روزیکشنبه «حیا و عفت تحکیم خانواده و فرهنگ فاطمی»، روز دوشنبه  «گفت و گو و تعامل سازنده با جهان»، روز سه شنبه  «حیا و عفت زمینه ساز ظهور»، روز چهارشنبه «حیا و عفت امنیت اجتماعی ، روز پنج شنبه «حیا و عفت احترام به قانون و تکریم جامعه» و روز جمعه «حیا و عفت شکر علمی و تجلی بندگی» نام گذاری شده است .
مسئول فرهنگسرای بانوان امام خمینی(ره) برگزاری مسابقه کتابخوانی حجاب از دید شهید مطهری، مسابقه عکس چادر رنگی نماز من و عروسکم ویژه دختران خردسال، تهیه کلیپ یک دقیقه ای از دختران محجبه شهیدان مدافع حرم، تولید محتوا و توزیع محتوای فیلم کوتاه، موشن گرافی، عکس، تصاویر متحرک و رایزنی جهت نصب در سطح شهر، پخش در فضای مجازی، تلویزیون های شهری و نگارش بر اتوبوس های شهری، هماهنگی با سازمان سیما منظر جهت تهیه و نصب المان های مادر و کودک و حجاب در سطح شهر، هماهنگی با سازمان سیما منظر جهت برگزاری مسابقه دیوار نویسی حجاب و عفاف با شرکت فارغ التحصیلان رشته گرافیک، اهدای چادر به بانوان چادری شاغل در شهرداری، تجلیل از بانوان محجبه سطح شهر و بانوان نمونه اخلاق شهرداری با اهدای گل و لوح تقدیر را از جمله برنامه های اجرایی در هفته عفاف و حجاب برشمرد.
وی ادامه داد: همچنین در این هفته برنامه هایی چون مسابقه کتابخوانی مجازی عطر بهشت با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی، مسابقه ایده ها و طرح های حجاب در سطح شهرداری و بین همکاران شهرداری، مسابقه طراحی پوشش اسلامی و اهدای جوایز به طرح های برتر و کمک به تولید انبوه،  نشست با موسسات عفاف و حجاب و احصاء مسائل و مشکلات مطرح جهت کمک به بهبود تولید، نمایشگاه مجازی مد ولباس و پوشاک اسلامی ، نمایش تولیدات و کمک به فروش اقلام پوشاک اسلامی در سایت شهرداری با همکاری سازمان فاوا،  نمایش تابلو عکس های موضوعی درخصوص عفاف و حجاب در محوطه ادارات شهرداری و راه اندازی کانال اینستاگرامی با موضوع عفاف و حجاب با عنوان عطر صداقت  به همت فرهنگسرای بانوان شهرداری ارومیه برگزار می شود.
یارمحمدی با اشاره به شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد:  تمامی برنامه ها به مناسبت هفته عفاف و حجاب با رعایت پروتکل های بهداشتی و در حد امکان بصورت مجازی و بدون ایجاد تجمع اجرا می شود.
وی عنوان کرد: بیش از ۵۰ درصد برنامه ها در حال اجرا بوده و اجرا شده و تلاش بر این است برنامه های حجاب و عفاف محدود به این هفته نبوده و طول سال تداوم داشته باشد.
مشاور شهردار ارومیه در امور بانوان در پایان خاطر نشان کرد:  ایجاد فضای سالم اجتماعی برای رغبت قشر جوان نسبت به پوشش مناسب، ورود قشر علمی و عملی فرهیخته برای تبیین فواید حجاب و مضرات بدحجابی، اگاهی بخشی به افراد جامعه در مورد حجاب، پاسخگویی به شبهات ایجاد شده از سوی دشمنان در خصوص حجاب، توجه ویژه به خانواده و جایگاه آن و توجه به اقتضائات زمان جهت فرهنگ سازی عفاف و حجاب نیاز است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات