عزم محکم شرکت آب منطقه ای گلستان و قرارگاه سازندگی خاتم...

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، استاندار گلستان و سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان بر تقویت همکاری قرارگاه و شرکت آب منطقه ای در اجرای طرحهای عمرانی تاکید کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در جلسه استانداری گلستان اظهار کرد: سالهاست قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) به کمک دولت ها آمده است و امروز قرارگاه توانسته جای خالی پیمانکاران خارجی را پر کند.

دکتر سعید محمد افزود: امروز با وجود تحریم ها و مشکلات اقتصادی تمامی پروژه های قرارگاه فعال است که اگر تامین اعتبار از سوی دولت انجام بگیرد با سرعت بسیار بیشتری پروژه ها را تکمیل می کنیم.

وی ادامه داد: قرارگاه در پروژه سد نرماب حضور قوی داشته و تامین مالی توافق شده خود را انجام داده است و تا انتهای سال این سد به مرحله آبگیری می رسد.

استاندار گلستان نیز در این جلسه اظهار کرد: همکاری قرارگاه در طرحهای زهکشی اراضی استان ، کریدور راه آهن شمال - جنوب  ، احیای خلیج گرگان ، تکمیل سد نرماب ، ساخت سد شصت کلا ، ساخت بیمارستان گنبد کاووس ، ساخت شهربازی گرگان و سایر طرحهای عمرانی موجب پیشرفت استان خواهد شد .

دکتر هادی حق شناس افزود: با تکمیل سد نرماب علاوه بر ایجاد آرامش برای مردم و جلوگیری از سیل در استان ، بیش از ۵۰۰ هزار نفر از مردم استان از آب شرب سالم استفاده خواهند کرد و کشاورزی رونق بیشتری خواهد گرفت.

سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان در این جلسه با تشکر از استاندار گلستان در اهتمام به پروژه های شرکت آب منطقه ای ، از قرارگاه خاتم الانبیاء در جریان کمک و همیاری فراوان در جریان سیل سال 98 در استان قدردانی کرد.

مهندس سید محسن حسینی اظهار کرد: طرح های متعددی در شرکت آب منطقه ای تعریف شده که به دلیل محدودیتهای اعتباری نمیتوان آنها را به صورت دلخواه عملیاتی کرد و حضور قرارگاه می تواند منشاء خیر در این زمینه باشد .

وی افزود : طرحهایی مانند طرح آبرسانی از سد نرماب به شهرهای مینودشت، گنبد، اینچه برون و ۱۳۰ روستای مرزی ، اجرای طرح خط انتقال، تصفیه خانه و مخازن آب شرب به شهر گرگان ، طرح زهکشی اراضی 78 هزار هکتاری و سیستم انتقال و کنترل سیل گرگانرود ، طرح اجرای سد مخزنی آقدکش و  کانال انتقال سیلاب ، طرح احداث سد مخزنی شصت کلاته به منظور تامین آب شرب گرگان ،  طرح احداث سد مخزنی قره چای رامیان ، طرح لایروبی رودخانه ها و کانال های منتهی به خلیج گرگان و دریای خزر و کانالهای خلیج گرگان به دریا و طرح احداث سامانه انتقال آب صنعت از سدهای گلستان، بوستان و نرماب به صنایع شمال و شمالغرب استان از طرحهایی است که هر یک جنبه های حیاتی برای استان دارد و موجب رفع مشکلات و تسریع پیشرفت استان می شود.

سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان برآورد هزینه این ۸ طرح را بالغ بر ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بیان نمود و اظهار امیدواری کرد که با پیگیری همه جانبه وزارت نیرو ، استانداری گلستان ، قرارگاه خاتم الانبیاء و شرکت آب منطقه ای در آینده ای نزدیک شاهد آغاز عملیات اجرایی تمامی یا تعدادی از این طرحهای سرنوشت ساز در استان گلستان باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای گلستان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای گلستان

    شركت آب منطقه‌ای گلستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات