رهاسازی 200 میلیون متر مکعب از سدهای مازندران برای بخش کشاورزی در...

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای مازندران آقای مهندس سیروس نیری معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای مازندران گفت: از ابتدای فصل زراعی تاکنون 200 میلیون متر مکعب از سدهای مازندران رهاسازی و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است. وی با بیان اینکه هم اکنون 250 میلیون متر مکعب در سدهای مازندران ذخیره داریم گفت: این رقم معادل 55درصد از حجم فعلی سدهای استان بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 5 میلیون متر مکعب کمتر است.

نیری در مورد سدهای شهید رجایی و البرز به عنوان 2 سد مهم استان گفت: در سد شهید رجایی هم اکنون 115 و در سد البرز 110 میلیون متر مکعب آب ذخیره داریم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 15 میلیون کمتر است.

ایشان همچنین با اشاره به وضعیت بارندگی در طی 9 ماه اول سال آبی جاری گفت: تاکنون  615 میلی متر بارندگی در استان اتفاق افتاده که نسبت به سال گذشته 6درصد کاهش نشان می دهد که البته بیشترین کاهش مربوط به شرق استان بوده که رقمی معادل 17 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش نشان می دهد.

معاون حفاظت و بهره برداری در پایان با تاکید بر محدودیت آب ذخیره شده در سدها و آببندان های استان خواستار صرفه جویی در مصرف آب از سوی کشاورزان شد و گفت: انتظار داریم کشاورزان در این امر مهم با مامورین تقسیم و توزیع آب این شرکت همکاری تا بتوانیم این سال آبی را به خوبی پشت سر گذاریم.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای مازندران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای مازندران

    شركت آب منطقه‌ای مازندران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات