​شرایط برای توسعه و اشتغال‌زایی در منطقه شمیل و بندرعباس فراهم می‌شود

​شرایط برای توسعه و اشتغال‌زایی در منطقه شمیل و بندرعباس فراهم می‌شود

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "هوشنگ ملایی" ظهر امروز در حاشیه بازدید از این پروژه‌ها اظهار کرد: از سال گذشته تا کنون در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران هر هفته در کشور طرح‌های مجموعه وزارت نیرو در حوزه‌های آب و برق به بهره‌برداری می‌رسد.
وی عنوان کرد: در هفته جاری و همزمان با هفته دوازدهم این پویش در سال 1399، طرح‌هایی که طی ماه‌ها و سال‌های گذشته در بخش انتقال و توزیع آب توسط شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان انجام شده بود توسط وزیر نیرو به بهره‌برداری خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان تامین آب پایدار، اشتغالزایی و توسعه کشاورز و صنعت را از جمله اهداف این پروژه‌ها دانست و ادامه داد: بسیار خرسندیم که شرایطی فراهم شده است تا مردم عزیز ما از این پروژه‌ها بهره‌مند شوند.

طرح انتقال آب از سدهای شمیل و نیان به شبکه شمالی دشت میناب و 500 هکتاری گلخانه شمیل/ شبکه توزیع آب گلخانه شمیل
ملایی تصریح کرد: طرح انتقال آب از سدهای شمیل و نیان یکی از پروژه‌هایی است که در هفته دوازدهم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران افتتاح خواهد شد. این طرح دارای خط انتقالی به قطر 900 میلی‌متر و حدود هفت کیلومتر احداث شده است و بخشی از پروژه نیز در سال‌های گذشته به طول 30 کیلومتر با قطر هزار و 200 میلی‌متر اجرا شده است.
وی میزان اعتبار این پروژه را 340 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: هدف و موضوعی که این پروژه دنبال می‌کند انتقال آب از سدهای شمیل و نیان برای شبکه 500 هکتاری گلخانه شمیل است که شبکه گلخانه شمیل نیز در این هفته به بهره‌برداری خواهد رسید تا شرایط برای توسعه و اشتغال‌زایی در منطقه شمیل و بندرعباس به خوبی فراهم شود و مردم منطقه از نعمات سدهای شمیل و نیان نیز برخوردار شوند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان اظهار کرد: این خط انتقال حدود 15 تا 16 میلیون متر مکعب آب از سدهای شمیل و نیان را به شبکه شمال دشت میناب انتقال می‌دهد. طی اقدامی مشترک توسط شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان و سازمان جهاد کشاورزی، شبکه‌های توزیع آب و اراضی منطقه بازسازی و مسطح شد و در سالیان گذشته به بهره‌برداری رسید که اکنون نیز طرح انتقال آب مطمئن با استفاده از ظرفیت‌های شمیل و نیان برای این منطقه فراهم شده است.
ملایی بیان داشت: در مجموع باعث شده است که در بخش شمال شهرستان میناب و بخش تخت و قلعه‌قاضی یک تحول بسیار خوبی در حوزه تامین و توزیع آب از  طریق احداث شبکه‌های آبیاری و زهکشی ایجاد شود.

طرح انتقال آب از منابع آب‌های سطحی شهرستان میناب به شهرک صنعتی میناب (تیرور)
وی اظهار کرد: شهرک صنعتی میناب در حال حاضر حدود 75 هکتار مساحت دارد. طرح توسعه‌ای 50 هکتار نیز به این شهرک افزوده خواهد شد که نقش بسزایی در توسعه شهرستان و اشتغال‌زایی به‌خصوص در بخش صنایع دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با بیان اینکه برای اتمام این پروژه 20 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده بود، گفت: سالیان سال این شهرک به دلیل کمیت و کیفیتی که منابع آب استان داشت با مشکل مواجه بود که با هماهنگی صورت گرفته با مجموعه استانداری هرمزگان، شرکت شهرک‌های صنعتی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرمزگان انجام شد توانستیم تامین آب این شهرک را با کیفیت مناسب انجام دهیم.
ملایی عنوان کرد: پس از بهره‌برداری از این پروژه سرمایه‌گذاران این شهرک دیگر دغدغه کمبود و کیفیت آب را نخواهند داشت و در پی آن اشتغال و صنعت در منطقه رونق مناسبی به خود خواهد گرفت و امیدوارم کمک خوبی به تحقق جهش تولید در شهرستان میناب کند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات