مشاركت 395 واحد صنعتي در طرح هاي تشويقي مديريت مصرف ...

به گزارش پايگاه خبري توانير و به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان همدان، ليدا يوسفي با بيان اينكه الگوي مصرف برق در ماه هاي گرم سال 300 كيلووات ساعت و در ماه هاي غير گرم 200 كيلوواتساعت در ماه است، اظهار داشت: رعايت اين امر نيازمند اين است كه ما مصرف خود را مديريت كنيم تا كمتر از اين مقدار باشد.
وي با تأكيد بر آگاهي بخشي به خانواده ها و نهادينه سازي فرهنگ مديريت مصرف افزود: اگر خانواده ها اطلاعات خود را افزايش دهند، وسايل پر مصرف را بشناسند و در زمان مناسب يعني در ساعات غير اوج مصرف برق از لوازم برقي كه نياز دارند استفاده كنند و مصرف خود را بهينه كنند فرزندان خانواده نيز اين مفاهيم را مي آموزند و بكار مي برند.
مدير دفتر مديريت مصرف شركت توزيع نيروي برق استان همدان ابراز داشت: اگر مشتركان خانگي الگوي مصرف را رعايت كنند و از ابتداي خرداد تا پايان شهريور ماه نسبت به دوره مشابه سال گذشته كاهش داشته باشند، مشمول تخفيف بهاي برق به ميزان مصرف كاهش يافته معادل 56 تومان به ازاي هر كيلوواتساعت خواهند شد.
وي با بيان اينكه در اين ايام گرم سال ساعات اوج مصرف در روز از ساعت 12 الي 17 و در شب ساعت 20 الي 24 است، ادامه داد: از هم استاني هاي گرامي درخواست دارم در اين ساعات روش هاي كاهش مصرف برق را در برنامه خود قرار دهند و از وسايل برقي پرمصرف مثل ماشين لباسشويي، اتو و جاروبرقي استفاده نكنند.
يوسفي تصريح كرد: نصب سايبان براي كولرهاي آبي و تنظيم درجه كولرهاي گازي بر روي 24 و استفاده از نور طبيعي روز از ديگر راهكارهاي مديريت مصرف برق است.
وي عنوان كرد: اگر همه مردم و مشتركان به درك جمعي در زمينه نحوه استفاده صحيح از برق و انرژي الكتريكي دست پيدا كنند علاوه بر آنكه از فشار بر شبكه برق در زمان پيك بار كاسته مي شود از خاموشي هاي احتمالي و مقطعي جلوگيري شده و سرمايه گذاري در صنعت برق راه متعادل تري پيدا مي كند.
مدير دفتر مديريت مصرف شركت توزيع نيروي برق استان همدان ابراز داشت: در سال 97 شاهد خاموشي در سطح استان بوديم اما در سال 98 با تصويب برنامه 098 و همراهي مردم خاموشي اعمال نشد، امسال نيز فقط با مديريت مصرف مي توانيم از خاموشي ها پيشگيري كنيم.
وي با اشاره به اجراي طرح هاي تشويقي مديريت مصرف در استان گفت: 395 واحد صنعتي در طرح هاي ذخيره عملياتي، كاهش اوج بار و ساعات كار برنامه ريزي شده شركت كردند.
يوسفي با بيان اينكه سهميه كاهش پيك استان همدان ناشي از اجراي برنامه هاي پاسخگويي بار 77 مگاوات است، يادآور شد: در اين راستا 8 هزار و 500 تفاهم نامه با مشتركان مختلف منعقد شد كه اميدو ا ريم كاهش 77 مگاوات برق را محقق كنيم.
وي ادامه داد: از صنايع و كارخانجات، كشاورزان، ايستگاه هاي سي ان جي، مراكز اداري و تجاري كه تفاهم نامه همكاري طرح هاي پاسخ بار را با شركت توزيع امضا كرده اند ، درخواست داريم كه به تعهد خود عمل و صنعت برق را در گذر از اوج بار تابستان ياري كنند.
مدير دفتر مديريت مصرف شركت توزيع نيروي برق استان همدان اظهار داشت: از ادارات و دستگاه هاي اجرايي نيز تقاضا دارم با توجه به مكاتبه استانداري همدان با كنترل بار سرمايشي و مديريت ديگر مصارف برقي خود در ساعات اوج بار روز حداقل 10 درصد كاهش را داشته باشند.
انتهاي پيام/
لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات