همکاری شهرداری در اجرای خط ۲ آبرسانی تبریز

همکاری شهرداری در اجرای خط ۲ آبرسانی تبریز

به گزارش شهریار، ایرج شهین باهر امروز در جلسه کارگاهی اجرای خط ۲ آبرسانی تبریز که با حضور معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، رئیس شورای شهر تبریز، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، معاون عمرانی شهرداری و شهرداران مناطق ۱ و ۹ برگزار شد افزود: این پروژه یکی از مهمترین طرح های آبرسانی در استان است و اجرای آن نقش مهمی در برطرف شدن مشکلات آب شرب شهر تبریز دارد.  وی ادامه داد: به همین منظور شهرداری تبریز آماده همکاری و مشارکت در اجرای این پروژه مهم است.

شهردار تبریز ادامه داد: قسمتی از اراضی این پروژه در زمین های شهرداری تبریز قرار دارد که ما نهایت همکاری را با شرکت آب منطقه ای استان انجام خواهیم داد تا با سرعت گرفتن اجرای پروژه مشکل کمبود و قطعی آب در کلان شهر تبریز مرتفع شود.

در پایان این جلسه همچنین مدیران و مسئولان شهری و استانی از محل اجرای پروژه بازدید کردند و در جریان آخرین وضعیت این طرح قرار گرفتند.

گفتنی است خط دوم آبرسانی تبریز ۱۸۰ کیلومتر طول دارد و از جنوب استان آذربایجان‌شرقی و از مخزن آبگیر سد نوروزلو شهرستان میاندوآب در آذربایجان غربی شروع و با گذر از تبریز تا شهرهای باسمنج و شبستر ادامه می یابد، محدوده طرح از غرب به دریاچه ارومیه، از شرق به کوه های سهند، از شمال به جاده صوفیان – شبستر و از جنوب به شهر میاندوآب محدود می شود.

هدف از اجرای این طرح تصفیه، انتقال و تأمین کمبود آب شرب مورد نیاز ۲۴ شهر و ۳۳۷ روستا(۱۲۰ روستا از توابع استان آذربایجان‌غربی و ۲۱۷ روستا از توابع آذربایجان شرقی)، آب مورد نیاز مراکز صنعتی واقع در امتداد مسیر خط آبرسانی از زرینه رود تا تبریز است.

گفتنی است طرح احداث خط انتقال پشتیبان آبرسانی به تبریز به همت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی مؤسسه عاشورا اجرا می شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات