مصرف برق در استان مرکزی به مرز هشدار رسید

مصرف برق در استان مرکزی به مرز هشدار رسید

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمد اله‌داد" افزود: مصرف برق در استان مرکزی در روزهای گذشته به اوج خود و 929 مگاوات رسیده که در صورت ادامه این روند با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.
وی با بیان اینکه سقف پيك تعيين شده برای توزیع برق استان مرکزی از سوي توانير 926 مگاوات است، افزود: نياز مصرف روازنه استان حداقل 986 مگاوات است، افزود: اميد است در تابستان با همكاري صنايع بزرگ و مشتركان در برنامه‌هاي مديريت مصرف و همچنين صرفه‌جويي مردم در مصرف برق، خاموشي و سهميه بندي در سطح استان نداشته باشيم.
وی زمان اوج مصرف برق را بین ساعات ۱۳ تا ۱۷ اعلام کرد و گفت: مشترکان برق با رعایت زمان مصرف می‌توانند نقش مثبتی در ادامه ارائه خدمات این شرکت به همه مردم استان داشته باشند.
اله داد افزود: قیمت برق مشترکان پرمصرف برق ۱۶ درصد افزایش می‌یابد و این میزان صرفا شامل مشترکانی می‌شود که بیش از الگوهای تعیین شده مصرف می‌کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی سرویس کولر، استفاده از کولرهای آبی به‌جای کولرهای گازی، استفاده از سایه‌بان برای کولر، استفاده از وسایل برقی کم مصرف، تنظیم درجه کولر گازی روی 24 تا 26 و مدیریت مصرف در ساعات اوج را بخشی از توصیه‌ها به مشترکان دانست.
وی افزود: بیش از ۷۳۸ هزار مشترک برق در استان مرکزی وجود دارد که فقط 10 درصد از مشترکان بیشتر از الگوی مصرف رعایت می‌کنند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات