اطلاعیه مالیاتی دستورالعمل ماده 100 و ابلاغ الکترونیکی

اطلاعیه مالیاتی دستورالعمل ماده 100 و ابلاغ الکترونیکی


به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم ، با توجه به ابلاغ آیین نامه اجرایی موضوع ماده 219 قانون مالیاتهای مستقیم اصلاحیه مصوب 31/04/1394 و تغییرات در روش رسیدگی اظهارنامه عملکرد سال 1398 و حذف ضرایب و لزوم ارائه اسناد و مدارک هزینه ای لذا بر اساس مفاد تبصره ماده 100 ق.م.م "سازمان امورمالیاتی کشور می تواند برخی از مشاغل را از انجام بخشی از تکالیف از قبیل نگهداری اسناد و مدارک موضوع این قانون معاف کند و مالیات مودیان مذکور را به صورت مقطوع تعیین و وصول نماید."


بنابراین یکی از شرایط بهره مندی از دستورالعمل تبصره ماده 100، قطعی شدن مالیات عملکرد سال مالی 1397 می باشد.


با طرح تحول مالیاتی، اوراق مالیاتی از قبیل برگ تشخیص، برگ قطعی و دعوت نامه های ارائه اسناد و مدارک در سامانه یکپارچه به صورت الکترونیک ابلاغ خواهد شد، به نحوی که مودی به محض صدور برگه مالیاتی در گوشی خود یک پیام دریافت و می تواند برگه ابلاغی خود را مشاهده کند.


جهت دریافت و مشاهده برگه قطعی مالیات عملکرد سال 97، نیازمند فعال بودن "درخواست ابلاغ الکترونیک"می باشد که جهت مشاهده جزییات برگه به آدرس register.tax.gov.ir با قید فوریت اقدام نمایید و نیازی به مراجعه به سازمان امور مالیاتی نمی باشد.


درصورتی که تاکنون برای فعال سازی آن اقدام ننموده اید در اسرع وقت با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیکی مالیاتی (ثبت نام شماره اقتصادی به آدرس ) مراجعه کنید و با انتخاب گزینه "درخواست ابلاغ الکترونیک" امکان صدور اوراق قطعی عملکرد سال 97 را فراهم نمایید که لینک مشاهده و دریافت اوراق، پس از صدور، از طریق پیامک ارسال می گردد.


نمونه پیامک سازمان امور مالیاتی :
مودی گرامی .... برگ قطعی مالیات سال 97 شما، تحت شماره ..... مورخ ..... به مبلغ .... ریال در کلاسه پرونده ..... واحدمالیاتی ...... صادر گردید و در کارتابل ابلاغ الکترونیک شما قرار گرفت. جهت مشاهده جزئیات برگه به آدرس accounts.tax.gov.ir مراجعه نمائید.


راهنمای فعال سازی ابلاغ الکترونیک در ادامه آمده است.
نکته مهم: صرفا مودیان دارای پرونده مالیاتی عملکرد که وضعیت ثبت نام آنها در مرحله تایید نهایی 45 باشد و شماره موبایل مرتبط با کد ملی خود را نیز تایید کرده باشند، قادر به ارائه درخواست استفاده ازخدمات ابلاغ الکترونیکی خواهند بود.


در صورتی که پس از انجام کلیه مراحل فوق و نزدیک شدن به پایان مهلت ارسال اظهارنامه (دستور العمل تبصره ماده 100 ) موفق به دریافت برگه قطعی مالیات 97 خود نگردیده و پیامکی از سوی سازمان امور مالیاتی دریافت نکرده بودید، با مراجعه حضوری به حوزه مالیاتی مربوطه نسبت به پیگیری و اخذ برگ قطعی اقدام نمایید.(پایان مهلت ارسال اظهارنامه دستورالعمل تبصره ماده 100 تا 31 مرداد ماه 1399 می باشد)


با توجه به تغییراتی که در حوزه های مالیاتی مشاغل و شرکتها صورت گرفته، که بر اساس 5 رقم اول کد پستی محل شغلی صاحبان مشاغل و شرکتها می باشد، جهت اطلاع از حوزه مالیاتی خود، فایل محدوده گشت های پستی و نشانی ادارت امور مالیاتی استان قم جهت بهره برداری از لینک زیر دریافت نمایید.

pst.pdf [141.78 کيلوبايت] ( تعداد دانلود: 13)


در صورتی که برای مشاهده برگه قطعی ، اطلاعات ثبت نام الکترونیک در سامانه اداره کل امور مالیاتی را فراموش و یا مفقود نموده اید می توانید به روش ذیل نسبت به بازیابی کد رهگیری پیش ثبت نام الکترونیک، کد کاربری و رمز خود اقدام نمایید.


توجه داشته باشید بدون داشتن اطلاعات فوق، امکان وارد شدن به سامانه عملیات الکترونیکی نمی باشد:


1-    به سامانه ثبت كداقتصادي به آدرس www.TAX.GOV.ir مراجعه نمائيد


در قسمت پایین صفحه سمت چپ ، از منوی لینکهای مرتبط چهار گزینه وجود دارد :
-    پیگیری سریع وضعیت ثبت نام اقتصادی
-    فراموشی نام کاربری و یا کلمه عبور ثبت نام
-    فراموشی کد رهگیری ثبت نام
-     حذف ثبت نام های اضافی اشتباه
-    حذف ثبت نام های اضافی اشتباه



در صورت فراموشی کد رهگیری ثبت نام ، روی دومین لینک کلیک نموده و با وارد نمودن شماره همراه و کد ملی ، اطلاعات مورد نظر پس از دقایقی به شماره همراه توسط سازمان امور مالیاتی ارسال می گردد.


توجه داشته باشید شماره همراهی که وارد می نمایید می بایست همان شماره ای باشد که قبلا به سازمان امور مالیاتی به صورت فیزیکی و الکترونیکی اعلام نموده اید .




در صورت فراموشی کد کاربری و رمز ثبت نام ، روی سومین لینک کلیک نموده و با وارد نمودن  کد رهگیری پیش ثبت نام (که به روش بالا قابل بازیابی می باشد) و شماره تلفن همراه ، اطلاعات مورد نظر پس از دقایقی به شماره همراه توسط سازمان امور مالیاتی ارسال می گردد.



[/thumb]

آنچه باید از ابلاغ الکترونیک بدانیم

دریافت فایل تصویری راهنما

anchh-baed-az-ablagh-alktrvnek-bdanem.pdf [758.22 کيلوبايت] ( تعداد دانلود: 3)


به منظور کاهش ترددهای غیرضروری، تکریم مؤدیان محترم مالیاتی از طریق تسهیل پیگیری امور مالیاتی و در نهایت افزایش رضایتمندی از خدمات سازمان امور مالیاتی کشور،با استناد به قانون مالیاتهای مستقیم و سایر قوانین موضوعه کشور، طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی در دستور کار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است. این طرح در امور مالیاتی شهر و استان تهران به اجرا درآمده است. شما مؤدی محترم مالیاتی که در محدوده شهر و استان تهران فعالیت دارید، می توانید با استفاده از این راهنما، از خدمات ابلاغ الکترونیکی بهره مند شوید.

برای بهره مندی از مزایای ابلاغ الکترونیک چه باید کرد؟

استفاده از خدمات ابلاغ الکترونیک اوراق مالیاتی منوط به ارائه ”درخواست ابلاغ الکترونیک“ از سوی مؤدیان است. به این منظور می توانید به سامانه خدمات جامع الکترونیکی مالیاتی به آدرس  register.tax.gov.ir  مراجعه کنید. پس از ورود به سامانه مذکور، دسترسی به فرم درخواست استفاده از خدمات ابلاغ الکترونیکی برای شما مقدور می باشد.

پس از کلیک بر روی لینک درخواست ابلاغ الکترونیک، می توانید فرم درخواست را مطالعه و تأیید نمایید. پس از تأیید این فرم، خدمات ابلاغ الکترونیک برای شما فعال خواهد شد.

نکته مهم :

صرفاً مؤدیان دارای پرونده مالیاتی عملکرد (اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی)که وضعیت ثبت نام آنها در مرحله ( ۴۴ ) باشد و شماره موبایل مرتبط با کدملی خود را نیز تأیید کرده باشند، قادر به ارائه درخواست استفاده از خدمات ابلاغ الکترونیکی خواهند بود.

در صورتی که پیش از این، شماره موبایل خود را تأیید ننموده اید، می توانید با مراجعه به سامانه ثبت نام ، شماره تلفن همراه خود را در این سامانه وارد کنید.

سپس، جهت اخذ تأییدیۀ شماره موبایل متصل به کد ملی ، لینک فعالسازی از طریق پیامک به این شماره ارسال می شود. در صورت اتصال تلفن همراه شما به شبکه اینترنت، می توانید با کلیک بر روی این لینک و تکمیل فیلدهای درخواستی، شماره موبایل خود را تأیید نمایید.

ابلاغ الکترونیکی چگونه انجام می شود؟

پس از فعال شدن خدمت ابلاغ الکترونیک، تمامی اوراق قطعی و تشخیص (در آینده نزدیک، تمامی اوراق مالیاتی) که در سامانه های سازمان برای پرونده هوای عملکرد شما صادر می شود به صورت خودکار بر روی حساب کاربری شما بارگذاری خواهد شد. این حساب کاربری درآدرس register.tax.gov.ir قرار داشته و شما می توانید از طریق نام کاربری و رمز عبور ثبت نام خود به آن وارد شده و اوراق الکترونیک مالیاتی را مشاهده نمایید.

همزمان با بارگذاری اوراق مالیاتی در حساب کاربری، پیامک اطلاع رسانی از طریق تلفن همراه به شما ارسال خواهد شد تا برای مشاهده این اوراق به حساب کاربری خود مراجعه نمایید. پس از ورود به حساب کاربری می توانید با کلیک بر روی دکمه نمایش در مقابل هریک از اوراق مالیاتی، اطلاعات کامل آن برگه را موشاهده نمایید. پس از مشاهده اطلاعات هر برگه، وضعیت آن از ابلاغ نشده به ابلاغ شده تغییر می کند.

چنانچه ظرف دو هفته از تاریخ بارگذاری اوراق مالیاتی در سامانه ابلاغ، اوراق مذکور را مشاهده نمایید، تاریخ مشاهده اوراق به عنوان تاریخ ابلاغ واقعی در سامانه ثبت و این تاریخ ملاک محاسبه مواعد قانونی دیگر خواهد بود. ابلاغ انجام شده تمامی پیامدهای ابلاغ واقعی را در برخواهد داشت.

نکته: صرفاً در مرحله اجرای آزمایشی، در صورت عدم مشاهده اوراق مالیاتی بارگذاری شده در حساب کاربری، این اوراق از طریق فرآیند فیزیکی به شما ابلاغ خواهد شد.

مؤدیان محترم مالیاتی، می توانند از مسیرهای زیر به سامانه ثبت نام مراجعه و درخواست استفاده از خدمات ابلاغ الکترونیک را ارائه نمایند:

۱ – به وبگاه سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی www.intamedia.ir  مراجعه و در صفحه اول آن وارد سامانه عملیات الکترونیک شده و سپس به بخش ثبت نام وارد شوید.

۲ – به صورت مستقیم از طریق نشانی register.tax.gov.ir  به پرتال خدمات جامع الکترونیکی سازمان مراجعه و به بخش ثبت نام وارد شوید.

۳ – به زودی امکان دسترسی به اوراق مالیاتی از طریق نرم افزار ”مالیات من“ بر روی گوشی های هوشمند همراه نیز فراهم خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم یک انجمن در شهر قم می باشد

      نظرات