مصوبات یکصد و چهل و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز

مصوبات یکصد و چهل و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز در یکصد و چهل و یکمین جلسه صحن علنی شورا و پس از ارائه چهار نطق پیش از دستور، لايحه شهرداري شيراز درخصوص تعيين نرخ كرايه جابجايي مسافر در شبكه حمل‌ونقل مسافر شيراز شامل ناوگان اتوبوس، ميني‌بوس و تاكسي درسال 99 با رای موافق اکثریت اعضا به تصویب رسید.

به این ترتیب نرخ کرایه خطوط روزانه، شبانه و دربستی ناوگان اتوبوس و مینی بوس به میزان 25 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت. نرخ کرایه در خطوط تغذیه کننده بدون احتساب ورودی محاسبه شده و دریافت کرایه نقدی در کلیه ناوگان اتوبوس و مینی بوس حذف شد.

همچنین نرخ کرایه تاکسی های گردشی به ازای هر کورس 12 هزار ریال تعیین و نرخ تاکسی‌های ویژه فرودگاه، بی‌سیم، ترمینال، راه آهن و شرکت‌های حمل‌ونقل به میزان 30 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

دیگر دستورکار قابل توجه این جلسه طرح زیباسازی ایستگاه‌های مترو شیراز که با رای مثبت اعضا تصویب رسید و براساس آن شهرداری شیراز مکلف شد ظرف مدت سه ماه نسبت به تدوین و ارائه آئین­نامه زیباسازی ایستگاه­های مترو با استفاده از هنرهای سنتی و بومی شهر شیراز با اولویت هنرهای صناعی مکتب شیراز، با نگاه ویژه به ایستگاه­هایی که در آینده به بهره­برداری خواهند رسید، اقدام کند.

دیگر طرح کمیسیون گردشگری و زیارت شورا در خصوص بررسی پیشنهاد حذف تکلیف شماره 40 از لیست تکالیف بودجه سال 1399 شهرداری شیراز را مکلف کرد با توجه به شرایط موجود و همه گیری بیماری کرونا و عدم امکان برنامه‌ریزی و پیش‌بینی برگزاری رویدادهای گردشگری در سال 1399، تا پایان مرداد ماه تقویم رویدادهای گردشگری شهر شیراز را با لحاظ برنامه‌ها و رویدادهای جدید تهیه و به شورا ارائه کند.

طرح جمعی از اعضای شورا مبنی بر اصلاح مصوبه‌های مدیریت تعارض منافع عمومی در شهرداری شیراز دیگر دستور کار این جلسه بود که مصوب شد.

با تصویب طرح کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز درخصوص تشکیل دبیرخانه دائمی مناسب سازی در شهرداری شیراز به این مجموعه اجازه داده شد با هدف ایجاد واحدی متمرکز به عنوان متولی مناسب ­سازی جهت پیگیری، مستندسازی، تهیه گزارش و اطلاع­رسانی اقدامات شهرداری وارد عمل شود.

طرح جمعی از اعضا درخصوص برگزاری جشنواره جهانی شعر اهل بیت نیز با رای موافق اعضا به تصویب رسید و مقرر شد جزئیات آن در کمیسیون مربوطه بررسی شود.

پایان خبر/

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات