تعریف ضوابط خاص برای نقاط ارزشمند پایتخت در طرح تفصیلی جدید

تعریف ضوابط خاص برای نقاط ارزشمند پایتخت در طرح تفصیلی جدید

http://www.bananews.ir/معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه در طرح تفصیلی جدید به نقاط ارزشمند شهر توجه ویژه ای شده است، از برنامه ریزی و تعریف ضوابط خاص برای این نقاط خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ، هیربد معصومی با بیان این که برای اولین بار در طرح تفصیلی جدید، ضابطه های خاصی برای برخی نقاط با ارزش شهر تعریف شده است، گفت: در طرح تفصیلی جدید، نقاط قابل توجهی از شهر با دقت بیشتری مورد توجه قرار گرفته و از ادبیات جدیدی برای آن استفاده شده است.

وی افزود: فضای سبز ارزشمند، معماری معاصر ارزشمند، باغ های پیوسته مانند کن و ازگل و ... از جمله محدوده هایی هستند که در این طرح مورد توجه قرار گرفته اند و برای ان ضوابط خاصی تعریف شده است .

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران تصریح کرد : بر اساس این طرح ، روستایی که در شهر قرار دارد به عنوان روستا دیده نمی شود و به آن با عنوان فضای سبز ارزشمند شهری توجه می شود و با تعریف ضوابط خاصی از آن نگهداری و برای آن برنامه ریزی می شود.

معصومی، توزیع عدالت در سطح شهر را از جمله ویژگی های طرح تفصیلی جدید دانست و افزود : بر این اساس در طرح تفصیلی جدید، توسعه از جنوب تهران آغاز می شود و عرصه کار و فعالیت در این بخش شهر بیشتر است، چنان که انتظار داریم با اجرای طرح تفصیلی شاهد توسعه جدی مناطق جنوبی تهران باشیم.

وی خاطر نشان کرد: هرچند با اجرای طرح تفصیلی، توسعه در همه شهر تهران خواهد بود ، اما روند آن در جنوب شهر شتاب بیشتری دارد و از این رو پهنه اقتصاد جهانی نیز در جنوب تهران دیده شده است .

معاون شهردار تهران گفت : با اجرای این طرح ظرفیت های بالقوه شهر که سال ها بدون استفاده مانده بود ، شناسایی و بالفعل خواهد شد و با توجه به رویکرد ساختاری، راهبردی آن، این قابلیت وجود دارد تا طرح طی سالیانی که اجرا می شود به روز شود.

معصومی ابراز امیدواری کرد تا با اجرای این طرح با همکای بخش های مختلف ، شاهد تحول جدی در ساختار کالبد اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی شهر تهران باشیم.

 

 

    نظرات