۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به مسکن روستایی خراسان جنوبی

۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به مسکن روستایی خراسان جنوبی

http://www.bananews.ir/مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از پرداخت ۲۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به بازسازی مسکن روستایی این استان خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدعلی آخوندی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در صورت تقاضا از سوی مردم، در زمینه اعطای تسهیلات مسکن روستایی مشکلی وجود ندارد، اظهار داشت: در این راستا ۱۵ الی۲۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به متقاضیان پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه شرایط پرداخت و اعطای وام زنجیره ای نیز مورد تایید بانک ها قرار گرفته است، افزود: در بخش مسکن برای بازسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی خسارت دیده بر اثر حوادث طبیعی ۱۰ میلیون تومان تسهیلات با پنج درصد کارمزد در شهرها و چهار درصد کارمزد در روستاها اعطا می شود.

آخوندی اضافه کرد: از طرف استان ها پیشنهاد افزایش این تسهیلات تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال و مبلغ بلاعوض نیز تا ۳۰ میلیون ریال به مدیریت بحران کشور مطرح شده است.

وی همچنین به سیل سال ۱۳۸۸ در این استان اشاره کرد و گفت: در این راستا برای بازسازی یک هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی تخریب شده مبلغ ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

اختصاص ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بازسازی مسکن در سال ۸۹

آخوندی تعداد متقاضیان دریافت تسهیلات بازسازی برای واحدهای تخریب شده بر اثر سیل سال گذشته را ۷۱ نفر عنوان کرد و بیان داشت: سال گذشته بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال برای بازسازی مسکن روستایی تسهیلات پرداخت شده است.

به گفته وی از این مبلغ حدود ۶۰ میلیارد ریال با تدبیر مسئولان استان به بخش کشاورزی و پروژه های مختلف اختصاص یافته و مابقی این مبلغ برای تعمیر، تکمیل و احداث دو هزار و ۴۰۰ واحد مسکن روستایی پرداخت شده است.

وی بر فراهم شدن زمینه بازتوانی مردم بعد از وقوع حوادث تاکید کرد و اظهار داشت: باید فرهنگ بیمه در جامعه نهادینه شده و باید تمایل افراد به سمت بیمه به ویژه بیمه کردن اماکن و محصولات کشاورزی افزایش یابد تا بتوانند بعد از وقوع حادثه مورد حمایت بیمه قرار گیرند و خودشان مدیریت زندگی خود را بعد از وقوع حادثه داشته باشند.

روستائیان با پرداخت پنج هزار تومان واحدهای مسکونی خود را بیمه کنند

آخوندی بیمه هر واحد مسکونی روستایی راپنج هزار تومان اعلام کرد و افزود: در این راستا دهیاران می توانند در جهت بیمه کردن واحدهای مسکونی روستا به صورت گروهی اقدام کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی در پایان از مطرح شدن لایحه بیمه جامع همگانی در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: در صورت تصویب این لایحه بیمه کردن در برخی موارد اجباری خواهد شد.

 

 

    نظرات