برکناری مدیرعامل ایرباس

برکناری مدیرعامل ایرباس

http://www.bananews.ir/گروه ایرفرانس پی یر هانری گورژون، مدیرعامل این گروه را بدنبال کاهش عایدی و پرسش‌های مربوط به نقش خلبان‌ها در یک سانحه مرگبار، برکنار کرد و به جای وی، ژان سریل اسپینتای ۶۸ ساله را منصوب کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ، به نقل از بلومبرگ، گورژون ۶۵ ساله که از ژانویه ۲۰۰۹ به عنوان مدیرعامل گروه ایرباس منصوب شده بود، قرار بود تا سال ۲۰۱۳ عهده دار این سمت باشد اما پس از نشست هیات مدیره، دست از کار کشید و اسپینتا، رییس هیات مدیره این شرکت، تا زمانیکه ایرفرانس یک ساختارشرکتی واحد را به کار بگیرد، عهده دار سمت وی شد.

موقعیت گورژون پس از کاهش ۶۰ درصدی ارزش سهام گروه ایرفرانس در سال جاری که بدترین عملکرد در این منطقه بود و همچنین پس از اینکه کارشناسان ایمنی اعلام کردند آموزش خلبانان، عامل سانحه ای بود که ۲۲۸ کشته بر جای گذاشت، ضیف شد. این شرکت مستقر در پاریس در بیانیه ای اعلام کرد الکساندر دو ژونیاک ۴۸ ساله به عنوان مدیر عامل بخش ایرفرانس، جایگزین گورژون شده و خدمت می‌کند.

ایرفرانس برای از دست ندادن موقعیت خود در برابر رقیبانی مانند لوفتانزا و بریتیش ایرویز، برای کاهش هزینه تحت فشار قرار گرفته است و خود گورژون در نهم سپتامبر اظهار کرده بود این شرکت هواپیمایی در وضعیت نامساعدی نسبت به رقیبان است.

تونی تایلر، مدیرعامل انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا)، ماه جاری در مصاحبه‌ای گفت صنعت جهانی هواپیمایی احتمالا با کاهش ۳۰ درصدی درآمد خالص به ۴٫۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۲ روبرو می شود و حتی ممکن است این پیش بینی بسیار خوشبینانه باشد و اقتصاد جهان با کندی بیشتری مواجه شود.

 

 

    نظرات