نیکزاد خبر داد:ساخت۸۵۰۰ کیلومتر راه‌آهن در کشور

نیکزاد خبر داد:ساخت۸۵۰۰ کیلومتر راه‌آهن در کشور

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی از ساخت و ایجاد ۸ هزار و۵۰۰ کیلومتر راه‌آهن در کشور خبر داد و گفت: برای ایجاد این میزان خط آهن، اعتباری افزون بر۲ هزار میلیارد تومان نیاز است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)، علی نیکزاد در جمع خبرنگاران سنندج، با اشاره به اولویت ها و برنامه ریزی های موثر در این وزارتخانه اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای، ریلی و دریایی از اولویت وزارت راه و شهرسازی است.

وی با اشاره به هدف‌گذاری وزارت راه و شهرسازی مبنی بر ساخت ۸ هزار و۵۰۰ کیلومتر راه‌آهن در کشور، تصریح کرد: سالانه یک‌هزار کیلومتر از این میزان به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر راه و شهرساری بیان کرد: در حال حاضر ۱۰ هزار کیلومتر خط آهن در اختیار داریم که به ملت ایران سرویس دهی می‌کنند و با تحقق برنامه‌های این وزارتخانه در زمینه راه‌آهن، مسیر توسعه کشور هموارتر خواهد شد.

نیکزاد خاطرنشان کرد: خط راه‌آهن سنندج ـ همدان ـ تهران با ۶۴ میلیارد تومان اعتبار در حال انجام است و سعی می‌شود که به صورت ۱۰۰ درصد اختصاص یابد.

وی توسعه حمل و نقل را بسترساز توسعه همه جانبه کشور خواند و یادآور شد: ۴۲۲ پروژه بزرگ و کوچک استانی و ملی در زمینه راه‌سازی در کردستان انجام شد، که امسال نیز پروژه‌های قابل توجهی در دست اجراست.

 

 

    نظرات