کسری مخزن آب استان اصفهان سالیانه 408 میلیون متر مکعب است

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان کسری مخزن آب استان اصفهان را سالیانه 408 میلیون متر مکعب اعلام کرد .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان دکتر مسعود میر محمد صادقی صبح امروز در مصاحبه خود با صدا و سیمای استان اصفهان ، افزود : در استان اصفهان 35 محدوده ی مطالعاتی وجود دارد که 27 منطقه ی آن ممنوعه است . وی با تأکید بر این که حدود سه میلیارد و 500 میلیون مترمکعب سالانه از چاه های مجاز و غیر مجاز در اصفهان برداشت می شود ، خاطر نشان کرد : در استان حدود 60 هزار حلقه چاه وجود دارد که از این تعداد حدود  40 هزار مجاز ، 10 هزار متروکه غیر مجاز و 10 هزار فعال غیر مجاز است . وی با بیان این که برداشت از چاه های غیر مجاز حدود 350 میلیون متر مکعب است ، تصریح کرد : برداشت های اضافی از مخازن آب مشکلات پیچیده ای را در استان رقم زده است که علاوه بر افت آبخوان باعث فرونشست شده است . مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان با تأکید بر این که بیشترین فرو نشست در دشت مهیار شمالی 50 سانتیمتر است ، افزود : به ترتیب دشت دامنه اصفهان با 40 سانتیمتر ، برخوار 35 سانتیمتر و  در گلپایگان 28 سانتیمتر فرو نشست در رتبه های بعدی قرار می گیرند . وی با اشاره به این که فرو نشست به دشت های اصفهان محدود نمی شود ، تصریح کرد : در منطقه ی شهری اصفهان که آثار باستانی و تاریخی وجود دارند ، فرونشست زمین 3 سانتیمتر بوده است .

میر محمد صادقی با تأکید بر طرح  احیا و تعادل بخشی افزود: این طرح ، پروژه اصلی وزارت نیرو در چند سال گذشته است و توسط همکاران ما در شرکت آب منطقه ای اصفهان از زمان اجرای این طرح حدود 6000 حلقه چاه غیر مجاز را پر و مسدود شده است که از این محل حدود 200 میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی شده است . مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به نصب 5000 کنتور هوشمند بر روی چاههای مجاز خاطر نشان کرد : از این روش نیز در مصرف آب 160 میلیون متر مکعب صرفه جویی شده است .

وی تصریح کرد: از ابتدای سال 99 ، حدود یک صد دستگاه حفاری غیر مجاز و ادوات آن در اصفهان توقیف شده است که آمار کلی آن 3000 دستگاه تا کنون است .

میر محمد صادقی با تآکید بر مشارکت همه ی مردم و ذینفعان و اعلام دوباره شماره تلفن 3848، افزود : مردم می توانند در سراسر استان از طریق تماس با این سامانه در تمام طول شبانه روز گزارش تخلفات از قبیل حفاری ، لایروبی و کف شکنی غیر مجاز چاه ، بهره برداری از چاههای فاقد پروانه برداشت پساب از فاضلاب شهری ، برداشت غیر مجاز از کانال ها و شبکه های آبیاری ، تصرف و ساخت و ساز غیر مجاز در حریم و بستر رودخانه ها و ساخت ، نگهداری ، حمل و تردد انواع دستگاه های حفاری غیر مجاز از را مطرح کنند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای اصفهان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای اصفهان

    شركت آب منطقه‌ای اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات