مشترکان تجاری فارس با 10 درصد صرفه‌جویی در برق مشمول پاداش می‌شوند

مشترکان تجاری فارس با 10 درصد صرفه‌جویی در برق مشمول پاداش می‌شوند

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "احمدرضا خسروی" با بیان اینکه حدود 11 درصد مشترکان استان را مشترکان تجاری تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: در سال گذشته تعداد 160 مشترک تجاری در سطح استان در طرح‌های پیک سایی برق مشارکت کردند و مشمول دریافت 1041 میلیون ریال پاداش شدند.
وی با بیان آنکه تاکنون مشترکان تجاری همکاری خوبی در زمینه استفاده بهینه از انرژی برق انجام داده‌اند، گفت: در سال گذشته 307 تفاهم‌نامه با مشترکان تجاری منعقد شد که این امر کاهش 1.18 مگاواتی بار دراین بخش را به دنبال داشت.
خسروی یادآور شد: در سال جاری نیز 229 تفاهم‌نامه با مشترکان تجاری منعقد شده است که امیدواریم با امضای تفاهم‌نامه‌های یادشده و بکارگیری روش‌های مدیریت مصرف، میزان مصرف برق در بخش تجاری استان 10 درصد کاهش یابد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، جایگزین کردن لامپ‌های LED به جای لامپ‌های پرمصرف رشته‌ای، گازی، مدادی و خاموش کردن و استفاده از دور کند کولرهای آبی و سایر وسایل سرمایشی و تنظیم دمای کولرهای گازی روی 24 و استفاده از سایه‌بان روی کولرها از جمله راهکارهای مفید در زمینه مدیریت مصرف برق در واحدهای تجاری دانست و افزود: وسايل برقي بخش تجاری از جمله لوازم روشنايي، تجهيزات سرمايشي، يخچال‌ها و فريزرها مصرف بالايي دارند که با تعميرات به موقع آنها، انتخاب محل مناسب براي اين وسايل در مغازه‌ها، شركت‌ها، ساختمان‌هاي تجاري، بازارها و جلوگیری از اتلاف انرژی با استفاده از پنجره‌های دوجداره و درب‌های اتوماتیک می‌توان مصرف برق را كاهش داد.
خسروی تصریح کرد: خاموش کردن سایر لوازم برقی پس از خروج از محل کار، بهره گیری هرچه بیشتر از نور طبیعی در روز از دیگر راهکار‌های صرفه‌جویی انرژی برق در واحد‌های تجاری هستند که با بکارگیری آنان در مصارف بخش تجاری به میزان قابل توجهی صرفه‌جویی خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در خاتمه ابراز امیدواری کرد: تمامی مشترکان استان، با کاهش و مدیریت مصرف برق و حذف موارد غیرضروری به ویژه در ساعات 13 تا 17، صنعت برق استان را در عبور موفق از اوج بار تابستان سال جاری و ارائه هرچه بیشتر خدمات و تامین برق پایدار یاری کنند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات