ظرفیت آبرسانی به شهرهای زیرپوشش تصفیه‌خانه آب اصفهان تقویت می‌شود

ظرفیت آبرسانی به شهرهای زیرپوشش تصفیه‌خانه آب اصفهان تقویت می‌شود

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "ناصر اکبری" در این رابطه افزود: از اواخر فروردین ماه تاکنون بیش از 6 کیلومتر از این خط انتقال با قطر 1400 میلی‌متر با هزینه‌ای بالغ بر 35 میلیارد تومان اجرایی شده است؛ این در حالیست که پیش‌بینی می‌شود برای اجرای 6 کیلومتر باقی‌مانده از این پروژه به بیش از 70 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی با بیان اینکه با اجرای این پروژه حدود 300 لیتر در ثانیه به ظرفیت انتقال آب از تونل اشترجان به اصفهان افزوده می‌شود، اظهار کرد: هم اکنون نهایت ظرفیت انتقال آب از سامانه اول اصفهان بزرگ حدود 11.5 مترمکعب در ثانیه است در حالی که نیاز آبی استان در پیک مصرف به حدود 15.5 مترمکعب در ثانیه می‌رسد.
اکبری با اشاره به ظرفیت تامین آب شرب در استان تصریح کرد: در فصل تابستان از طریق سامانه اول آبرسانی اصفهان بزرگ حدود 11.5 متر مکعب بر ثانیه و از دیگر منابع مانند چاه‌های فلمن و چاه‌های متفرقه حدود 1.5 متر مکعب برثانیه است که در نهایت ظرفیت تامین آب شرب در استان اصفهان به 13 مترمکعب برثانیه می‌رسد.
وی افزود: در زمان پیک مصرف با کمبود 2.5 متر مکعبی برای تامین پایدار آب شرب و بهداشت مشترکان مواجه هستیم، اما با اعمال تدابیر مدیریت مصرف، این حجم تا حدودی جبران می‌شود.
اکبری، اجرای خط انتقال با قطر 1400 میلی‌متر از شیرخانه نجف آباد به مرکز کنترل و توزیع آب اصفهان را موجب تقویت آبرسانی سامانه اول اصفهان بزرگ خواند و افزود: پس از بهره برداری از فاز اضطراری سامانه دوم آبرسانی به اصفهان بزرگ، حدود 3.2 متر مکعب در ثانیه آب از طریق این خط به ظرفیت تامین آب شرب شهرهای تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ اضافه می‌شود، به‌طوری‌که حدود 2 متر مکعب در ثانیه آب از طریق این خط به شیرخانه نجف آباد به منظور توزیع به شهرهای تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ انتقال می‌یابد و حدود 1.2 متر مکعب برثانیه به شهرهای ویلاشهر، یزدانشهر و گلشهر منتقل می‌شود.
معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفای استان اصفهان پیرامون فاز خط اضطراری سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ به مخزن نجف آباد گفت: فاز اضطراری سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ به مخزن نجف آباد به طول 34 کیلومتر است که هم اکنون این پروژه در حال اجراست و پیش‌بینی می‌شود تا سال آینده به بهره برداری برسد.
وی اعلام کرد: با اجرای 12.3 کیلومتر خط انتقال به قطر 1400 میلی‌متر از شیرخانه نجف آباد به مرکز کنترل و توزیع آب اصفهان، در آینده پس از راه‌اندازی سامانه دوم آبرسانی به وسیله این خط انتقال، ارتباط میان دو سامانه آبرسانی در اصفهان بزرگ ایجاد می‌شود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات