ارتقا کیفیت ساخت و ساز با استفاده از ظرفیت کارگران دارای کارت مهارت حرفه ای

انعقاد تفاهم نامه سه جانبه با اداره کل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی

در مراسمی ظهر امروز تفاهم‌نامه همکاری آموزشی بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و کانون انجمنهای صنفی کارگران ساختمانی استان منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان،.حسین خوش آیند ظهر امروز در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری آموزشی بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و کانون انجمنهای صنفی کارگران ساختمانی استان اظهار داشت: در سال جهش تولید و در راستای گسترش آموزش های تخصصی مهارتی در حوزه صنعت ساختمان تفاهم‌نامه ای همکاری آموزشی بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و کانون انجمنهای صنفی کارگران ساختمانی استان منعقد شد.

وی افزود: این تفاهم نامه در راستای گسترش روز افزون سامانه‌های نوین مدیریتی و مهارتی و به منظور توسعه آموزش‌های مهارت محور و فنی حرفه‌ای منعقد شده است.

مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی به اهداف تفاهم نامه اشاره کرد و بیان کرد: همکاری متقابل برای برگزاری دوره های آموزشی کارگران و استادکاران صنعت ساختمان به منظور تربیت افراد و اعطای گواهینامه به ویژه در درجه های ۱ و ۲ و پوشش رسته های درج شده در دفترچه اطلاعات ساختمان، همکاری متقابل طرف های تفاهم نامه در نیازسنجی، امکان سنجی، ارزیابی آموزشی، تدوین و بازنگری استانداردهای مهارتی، برگزاری دوره های آموزشی مهارتی مورد نظر و صدور گواهینامه‌های مربوط از جمله اهداف این تفاهم نامه است.

خوش آیند فراهم کردن زمینه های لازم برای تربیت نیروی انسانی متخصص صنعت ساختمان با برنامه ریزی و اجرای دوره های آموزشی عملی و باز آموزی شاغلین، بهره‌برداری از ظرفیت ها و توانمندی های طرف های تفاهم نامه، فراهم کردن زمینه های لازم برای تربیت نیروی انسانی در فناوری‌های نوین و راهبردی ساختمان را از دیگر اهداف عنوان کرد.

وی تصریح کرد: برگزاری همایش ها و گردهمایی تخصصی و علمی در خصوص صنعت ساختمان، همکاری و پیگیری الزام استفاده از کارگران دارای پروانه مهارت فنی در اجرای ساختمان ها و اجرایی نمودن قوانین الزام فراگیری آموزشهای فنی حرفه ای برای اشتغال به کار از دیگر اهداف است.

مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی به مدت اجرای تفاهم‌نامه اشاره کرد و یادآور شد: مدت اعتبار این تفاهم از تاریخ امضاء به مدت سه سال شمسی است که تمدید و ادامه فعالیت، بازنگری، اصلاح و یا تغییرات اساسی در مفاد این تفاهم نامه با توافق طرف های تفاهم نامه انجام خواهد شد.

خوش آیند تصریح کرد: همچنین در صورتیکه حوادث غیر مترقبه و خارج از حیطه و اقتدار و اختیار بر هر یک از طرف های تفاهم نامه حاکم شود و موجب بروز هرگونه تأخیر در اجرای مفاد تفاهم نامه شود تا زمان رفع شرایط فوق، تفاهم نامه به حالت تعلیق درآمده و مسئولیتی از این جهت متوجه طرفین مقابل نخواهد بود.

عباسی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی نیز در این نشست به نقش نظام مهندسی ساختمان در ارتقاء کیفیت ساخت و ساز اشاره کرد و افزود: در برخي موارد سازندگان به استفاده از حضور کارگران فاقد صلاحیت اقدام مي كنند و این انر در کاهش ایمن سازی تقش موثری دارد.

وی با بیان اینکه کنترل و نظارت بر فعالیت کارگران دارای کارت مهارت، از جمله مهمترین اقدامات ساخت و ساز استاندارد محسوب می‌شوند گفت: در صورت فعال‌سازی سامانه کارگران دارای صلاحیت به صورت رتبه بندی و استفاده از ظرفیت آنان، مشکلات استاندارد سازی کاهش می‌یابد.

عباسی در ادامه با اشاره به بند قانون نظام مهندسی مبنی بر الزام استفاده از ظرفیت کارگران دارای صلاحیت حرفه ای گفت: استفاده از مصالح استاندارد و کارگران ماهر از عوامل مهم برای ساخت یک ساختمان با کیفیت است.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی یک انجمن در شهر بیرجند می باشد

    نظرات