دیوارهای شهرک بهشتی و پردیس برای پیوند با شهر حذف  ...

دیوارهای شهرک بهشتی و پردیس برای پیوند با شهر حذف ...

دیوارهای شهرک بهشتی و پردیس برای پیوند با شهر حذف شدند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، رمضانعلی فیضی در این خصوص گفت: دو مجتمع پردیس و شهرک شهید بهشتی درمجموع تعداد بسیاری از واحدهای مسکونی را در خود جای‌داده‌اند که تاکنون با دیوارهایی از فضای شهری منفک شده و هم پیوندی محلات را دچار ایراد کرده بودند.

این دیوارها نیز در اوایل دهه شصت باهدف تأمین امنیت منازل مسکونی بناشده بود اما در طی سالیان و به‌مرور و با توجه به تغییرات فضای شهر این دیوار‌ها کاربری خود را ازدست‌داده بودند.

وی ادامه داد: نکته قابل‌توجه آن است که بر طبق ضوابط و قوانین شهری مجتمع‌هایی که با دیوار محصورشده و از فضای شهری جدا هستند امکان استفاده از خدمات شهرداری را ندارد درحالی‌که ساکنان این دو مجتمع همواره درخواست استفاده بیشتر و مطلوب‌تر از خدمات شهری شهرداری مشهد را داشتند، هرچند در تمام مدت باوجوداین دیوارها، شهرداری به فراخور نیاز و توان خود در داخل مجتمع‌ها نیز ارائه خدمات می‌کرد.
از طرفی وجود دیواری در بین دو شهرک که از میانه خیابان ارتباطی آن‌ها عبور می‌کرد باعث مشکلات ترافیکی فراوان و سبب مخاطرات و تصادفات بسیار شده بود.

فیضی افزود: از یکسو مطالبات بسیار مردم و از سوی دیگر مشکلاتی که در ارائه خدمات شهری ازجمله خدمات به اصناف و کسبه داخل مجتمع‌ها و یا آبیاری فضای سبز و مواردی ازاین‌دست بود دلیل آن بود که به برچیده شدن این دیوارها اقدام شود.
موضوع مهم‌تر آن بود که در کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای پنجم شهر مشهد، ساماندهی این ناحیه از شهر به‌عنوان یک پروژه الگوی محرک توسعه مطرح‌شده بود.
ازاین‌رو با پیگیری‌های انجام‌شده و تأمین اعتبارات موردنیاز از نهادهایی ازجمله استانداری، فرمانداری، ستاد بازآفرینی شهری و سازمان بازآفرینی شهرداری مشهد اقدامات مناسبی صورت گرفت و یکی از اتفاقات متأثر از این پیگیری‌ها حذف این دیوار جهت رضایت مردم بود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات