مرکز بین‌المللی تحقیقات و فناوری آبیاری و زهکشی در ایران راه‌اندازی شد

مرکز بین‌المللی تحقیقات و فناوری آبیاری و زهکشی در ایران راه‌اندازی شد

http://www.bananews.ir/مرکز بین‌المللی تحقیقات و فناوری آبیاری و زهکشی در ایران با حضور دبیرکل کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی رسما فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ، گوپالا کریشنان، دبیرکل کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی (ICID) که در مراسم افتتاحیه مرکز بین‌المللی تحقیقات و فناوری آبیاری و زهکشی با حضور مهندس عطارزاده، معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، مهندس سجادی، معاون وزیر کشاورزی در امور آب و خاک و صنایع، دکتر ریاحی، رییس موسسه تحقیقات آب و اعضاء کمیسیون سخن می‌گفت، اظهارکرد: با افتتاح مرکز تحقیقات در حوزه آبیاری و زهکشی در کشورهای مختلف در صددیم که با تعیین اولویت‌های این کشورها در حوزه آبیاری و زهکشی، نتایج به دست آمده را در اختیار سایر کشورهای عضو ICID قرار دهیم.

وی با بین اینکه طبعیت مانند کودکی است که باید با آن رفتاری مناسب داشت، تصریح کرد:‌ با بهره‌گیری از این‌گونه سازمان‌ها می‌توانیم به رفتار درست با طبیعت کمک کنیم.

دبیرکل کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی با ابراز رضایت از عضویت ایران در این کمیسیون خاطرنشان کرد: امیدواریم که در کنفرانس بعدی ICID که در فرانسه برگزار می‌شود بتوانیم اطلاعات جدیدی از بخش آبیاری و زهکشی ایران داشته باشیم و ایران بتواند حضور پررنگی در این کنفرانس داشته باشد.

در ادامه مراسم، مهندس عطارزاده، معاون وزیر نیرو در امور آب و‌ آبفا با اشاره به تلاش‌های ایران برای امضای تفاهم‌نامه با ICID و افتتاح مرکز منطقه‌ای گفت: مساله کمبود منابع آبی در ایران، مهمترین مانع در برابر فعالیت‌های تولیدی کشور محسوب می‌شود. از این رو با راه‌اندازی مراکز متعدد پژوهشی در حوزه منابع آب در تلاشیم که سطح‌ فعالیت‌های کشور در بخش آب و سازه‌های آبی را ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: این امر می‌تواند پشتوانه علمی و فنی محکمی برای صنعت آب ایران بوده و با ارائه راه‌حل‌های مختلف، موانع موجود در راه پیشرفت و توسعه این صنعت را از میان بردارد.

گفتنی است، مرکز بین‌المللی تحقیقات و فناوری آبیاری و زهکشی به دنبال امضا و تبادل تفاهم‌نامه بین وزارت نیروی ایران و کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی با هدف توسعه و بهبود توانایی‌های کشورها برای دستیابی به امنیت غذایی، کاهش فقر و حفاظت از محیط زیست و با مأموریت ارتقای فعالیت‌های تحقیقاتی در زمینه‌های علوم و فنون آبیاری و زهکشی با همکاری کشورهای عضو در محل موسسه تحقیقات آب راه‌اندازی شده است.

 

 

    نظرات