انسداد ۱۳۸ حلقه چاه غیر مجاز در تیر ماه سال جاری/ توقیف ۷ دستگاه...

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران گفت: ۱۳۸ حلقه چاه غیر مجاز در راستای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی توسط امورهای منابع آب شرکت در تیرماه سال جاری پر و مسدود شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "احمدعلی قربانیان" با بیان این مطلب اظهار کرد: با همکاری گروه های گشت و بازرسی امورهای منابع آب ۱۳۸ حلقه چاه غیر مجاز در مجموع به عمق چهار هزار و ۳۵۱  متر و آبدهی  ۱۵۸.۹۷۴ لیتر بر ثانیه مسدود شد و در نتیجه از برداشت غیرمجاز ۷۱۷ هزار و ۶۳۹ متر مکعب آب از سفره های آب زیرزمینی استان تهران جلوگیری به عمل آمد.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد چاه های مسدود شده به ترتیب در شهرستان های تهران و شهریار می باشد، ادامه داد: با همکاری گروه گشت و بازرسی آب های سطحی و واحد حقوقی امورهای منابع آب همچنین ۶۱ هزار و ۵۸۱ مترمربع از اراضی بستر و حریم رودخانه های حوزه عملکرد شرکت با اخذ دستور قضایی و  با استناد به تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب و در معیت مامورین نیروی انتظامی رفع تصرف گردید .

قربانیان در ادامه با اشاره به اینکه ۱۲۰حلقه چاه غیر مجاز نیز در تیرماه شناسایی شد که انسداد آن ها از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است، افزود: در راستای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی همچنین ۱۷ دستگاه کنتور هوشمند نصب و ۷ دستگاه حفاری غیر مجاز توقیف و به پارکینگ امورهای آب منتقل شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران با بیان اینکه ۵۳۹ حلقه چاه کشاورزی مجاز مورد کنترل و نظارت بر بهره برداری از آن ها قرار گرفته است، تصریح کرد: در یک ماه گذشته ۲۴۱ اخطاریه صادر و ۱۴۱ حکم قضایی مربوط به تجاوز به حریم و بستر رودخانه های استان اخذ و اجرا شده است.

وی با بیان اینکه انسداد چاه‌های غیر مجاز نقش موثری در جلوگیری از تشدید افت آب‌های زیرزمینی دارد، تصریح کرد: شناسایی و برخورد با چاه های غیر مجاز از وظایف ذاتی و قانونی این امور به شمار می رود و در طرح احیاء و تعادل‌ بخشی منابع آب‌های زیرزمینی باید وضعیت بحرانی منابع آبی را با بهبود مصرف آب در بخش های اساسی از جمله کشاورزی که مهمترین و پر مصرف ترین می باشد، کنترل کرد .

قربانیان در پایان خاطر نشان کرد: انسداد چاه‌های غیرمجاز، تغذیه مصنوعی و جلوگیری از اضافه برداشت از چاه‌های مجاز در دستور کار قرار دارد تا با اجرای این طرح بتوانیم در منابع و سفره های آب زیرزمینی و بعضی از دشت‌های استان تعادل نسبی را برقرار و روند افت آب‌های زیرزمینی را کاهش دهیم.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات