برگزاری اولین جلسه کارگروه دائمی رسیدگی به ساختمان های نا ایمن با  ...

برگزاری اولین جلسه کارگروه دائمی رسیدگی به ساختمان های نا ایمن با ...

برگزاری اولین جلسه کارگروه دائمی رسیدگی به ساختمان های نا ایمن با حضور نماینده دادستان/ پاساژ فیروزه مانند یک بمب ساعتی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، امیرعزیزی، در گفت و گو با برنامه رادیویی صبح بخیر خراسان، در خصوص ساختمان های ناایمن اظهار کرد: حدود ۴۸ ساختمان ناایمن در شهر مشهد وجود دارد که برای اولین بار و با تاکیدات شهردار جهت حفظ حقوق شهروندان، اسامی این اماکن اعلام شد.

وی افزود: ۱۲ ساختمان ناایمنی که معرفی شد، از دو منظر استحکام بنا که حوزه تخصصی سازمان نظام مهندسی ساختمان است و حوزه آتش نشانی و خدمات ایمنی نا ایمن هستند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد بیان کرد: این ساختمان ها در حوزه آتش نشانی فاقد سیستم های اعلام و اطفا حریق و حتی کپسول های آتش نشانی هستند.
عزیزی با اشاره به این که در این فاز، اسامی ۱۲ مکان با ریسک بسیار بالا را اعلام کردیم، خاطرنشان کرد: اگر خدایی ناکرده در این اماکن اتفاقی رخ دهد، قابلیت تبدیل شدن به فاجعه ای دیگر مانند ساختمان پلاسکو را دارند.

اعلام نکردن نام سایر ساختمان ها و بازارهای ناایمن به معنای ایمن بودن آن ها نیست

وی اضافه کرد: اعلام نکردن نام سایر ساختمان ها و بازارهای ناایمن به معنای ایمن بودن آن ها نیست زیرا اقدامات ما سطح بندی شده است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان این که نخستین جلسه کارگروه دائمی ایمن سازی اماکن تجمعی فردا چهارشنبه برگزار می شود، تصریح کرد: تشکیل این کارگروه و برگزاری اولین جلسه برای رسیدگی به وضعیت ساختمان های ناایمن اقدام مهمی است که برای اولین بار دستگاه های مختلف دخیل در این موضوع را با حمایت دستگاه قضایی گرد یکدیگر جمع کرده است.
مهلت آتش نشانی به اماکن نا ایمن، تا پایان شهریور ماه است
عزیزی گفت: ما به اماکن نا ایمن اعلام کرده ایم که مهلت سازمان آتش نشانی برای رعایت نکات ایمنی یک سال و دو سال نیست، بلکه دو ماه و تا پایان شهریور است.
وی ادامه داد: پس از جلسه فردا مجدد به تمامی بازارها و ساختمان های ناایمن حتی برخی از بازارهای نوساز که طی یک تا دوسال اخیر ساخته شده اند، اخطار خواهیم داد و اگر ظرف ۱۰ روز آینده به آتش نشانی، نظام مهندسی، اتاق اصناف و... مراجعه کنند، در کنار آن ها خواهیم بود و از آن ها حمایت خواهیم کرد اما اگر مراجعه نکنند، با حمایت دستگاه قضایی هم بحث نصب تابلو ناایمن بودن و هم پلمب محل را در دستور کار قرار خواهیم داد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با شاره به این که ما از دید ایمنی به موضوع نگاه می کنیم، اظهارکرد: اگر همین سرای عزیز الله اف تبدیل به یک پلاسکو دیگر شود، کسبه تمام سرمایه شان را از دست می دهند.

بازار فیروزه همچون بمب ساعتی است

عزیزی گفت: برخی از بازارها مثل بازار فیروزه که برخی حرفه های واقع در آن با کپسول های گاز و اکسیژن کار می کنند، مانند یک بمب ساعتی است و اصلا نباید این گونه مشاغل در مجموعه ها و اماکن تجمعی شهر باشند زیرا این ها جزو مشاغل پرخطر هستند و باید چنین مشاغلی از شهر خارج شوند.
وی افزود: در همین زمینه با پیگیری های انجام شده در کمیسیون ماده ۲۰ و سازمان آتش نشانی، صنف جعبه سازی ها و انبار های چوب به عنوان یک شغل پر خطر از میدان توحید به خارج از شهر منتقل شدند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد بیان کرد: از میان بازارها و ساختمان های ناایمن معرفی شده مسئولان مجتمع زیست خاور و بازار رضا(ع) با مراجعه به سازمان آتش نشانی به دنبال ایمن ساختن این دو مجموعه هستند.
عزیزی گفت: ۱۲ ساختمان و مجتمع تجاری ناایمن که اسامی آن ها اعلام شد، قابلیت رفع نقص و مجهز شدن به سیستم اعلان و اطفا حریق را دارند و اگر ایمنی آنها در حال حاضر در سطح ۱۰ است می توانند با اعمال تغییراتی آن را به ۶۰-۷۰ برسانند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات