افزایش شهرهای دارای شبکه فاضلاب خراسان رضوی در دولت تدبیر و امید

افزایش شهرهای دارای شبکه فاضلاب خراسان رضوی در دولت تدبیر و امید

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "سید ابراهیم علوی" جمعيت تحت پوشش تاسيسات فاضلاب شهري در خراسان رضوی به شهر مشهد را  566 هزار و 265 نفر معادل 31 درصد كل جمعيت استان اعلام کرد و اظهار داشت: تعداد مشتركان فاضلاب خانگی 189 هزار و 748 فقره و غیر خانگی  16 هزار و 111 فقره است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی افزود: سال ۹۲ تعداد مشترکان فاضلاب در این استان ۱۴۷ هزار و ۴۸۷ مشترک بود که این تعداد  با ۴۲ درصد افزایش به ۲۰۷ هزار و ۹۵۹ مشترک افزایش یافته ‌است.
وی ادامه داد: طی این مدت  تعداد شهرهای تحت پوشش فاضلاب در استان از چهار شهر به هفت شهر افزایش یافته که جهش بزرگی در این بخش محسوب می‌شود.
علوی گفت: در حال حاضر شهرهای سبزوار، نیشابور، تربت‌حیدریه، گلبهار، طرقبه، شاندیز و گناباد تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند و طول شبکه جمع‌آوری فاضلاب نیز طی این مدت از هزار و ۱۹۰ کیلومتر به هزار و ۴۶۲ کیلومتر افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با اشاره به تصفیه 100 درصدی فاضلاب تولید شده در سال گذشته، این میزان را 21 میلیون و 340 هزارمتر مکعب فاضلاب اعلام کرد که در هفت تصفیه‌خانه به ظرفیت حدود 58 هزار مترمکعب تصفیه شده است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات